کد خبر: ۱۰۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی گفت: به دنبال وقوع سیل، برخی از بیماری‌های مختلف، ممكن است شایع شود، اما وزارت بهداشت برای كنترل این بیماریها در آمادگی كامل است و وضعیت آب نیز در تمام مناطق كنترل می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی اكبر سیاری افزود: به دنبال وقوع سیل در برخی از مناطق كشور، آمادگی‌های نسبی از قبل وجود داشت و از ابتدای وقوع سیل، همه دانشگاه‌های علوم پزشكی مناطق سیل زده، به حال آماده باش در آمدند. اقدامات لازم انجام شد و در حال حاضر هم مراقبت‌ها در حال تداوم است.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع سیل، ستاد فوریت‌های معاونت بهداشت در مناطق سیل زده، تشكیل و حالت آماده باش اعلام شد.یكی از اقدامات این ستاد، تشكیل ستاد فوریت‌های سلامت محیط و كار در برخی از مناطق سیل زده بود.
سیاری از تشكیل تیم ارزیابی سریع آسیب‌ها و نیازها، توسط معاونت بهداشت هم خبر داد و گفت: در برخی از مناطق سیل زده، پایش میكروبی و شیمیایی آب آشامیدنی، صورت گرفته است و علاوه بر این، در برخی از مناطق سیل زده، از منابع آب شرب و همچنین مراكز مواد غذایی، انبارهای مواد غذایی و تهیه مواد غذایی و علاوه بر آن، مراكز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها بازدید شده است.

**كنترل مستمر مواد غذایی و آب محل اسكان سیل زدگان

معاون وزیر بهداشت افزود: تامین واكسن از شهرستان‌های مجاور، توزیع آب بطری شده، فعال سازی سامانه فرماندهی حادثه، هماهنگی برای اسكان احتمالی، استفاده از داروهای ذخیره گروه بیماری‌های واگیر و بهداشت محیط، ویزیت بیماران توسط تیم پزشكی مستقر در محل‌های اسكان از جمله اقداماتی است كه برای سیل زدگان انجام می شود.
وی گفت: استقرار تیم‌های بهداشتی در محل اسكان و كنترل مستمر مواد غذایی، آب و وضعیت بهداشت محیط محل اسكان، نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، بازدیدهای میدانی از جمعیت آسیب دیده و نظارت بر وضعیت دفع زباله و فاضلاب از دیگر از اقدامات وزارت بهداشت برای مناطق سیل زده كشور است.

**اقدامات پیشگیرانه و كنترلی بهداشتی در اسلام آباد
سیاری همچنین در مورد اسلام آباد گفت: اقدامات پیشگیرانه و كنترلی بهداشتی در اسلام آباد انجام شده است.
معاون بهداشت افزود: بر اساس مشاهدات، بررسی‌ها و مستندات تیم اعزامی وزارت بهداشت به اسلام آباد، نشان داد كه میزان كلر آب به اندازه كافی بوده و اتفاقی كه رخ داده، ناشی از یك عفونت ویروسی بوده است و خوشبختانه مورد فوت ناشی از مسمومیت نداشتیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: 6 نفر بستری شده بودند كه به طور سرپایی درمان شده‌اند و هیچ موردی از مرگ گزارش نشده است.
برچسب ها: سیل ، پزشكی ، معاونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: