کد خبر: ۱۰۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به افزایش سن در جامعه، لازم است امکانات درمانی کشور برای دوره سالمندی جمعیت نیز موازی با امکانات بهداشتی افزایش یابد.
به گزارش شفا آنلاین : محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت درحاشیه مراسم افتتاحیه بخش‌های جدید بیمارستان رسول اکرم(ص)  گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت حدود یک ونیم میلیون متر مربع بازسازی، بهسازی و استانداردسازی در 570 بیمارستان سراسر کشور انجام شده که ادامه این پروژه عظیم به وسعت 700 هزار متر مربع در سال جدید انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: حدود بیست هزار قلم تجهیزات پزشکی در 2 سال گذشته در بیمارستان‌های موجود و جدیدالاحداث ورود پیدا کرده است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سال‌های گذشته با توجه به توان دولت سالانه تنها 1600 تخت بیمارستانی اضافه می‌شده که با توجه به استاندارهای جهانی کمبود تخت بسیار مشهود بود. ضریب تعداد تخت در بخش خصوصی و دولتی در ایران 1.6 به هزار نفر است که باید حداقل به 2.5 برسد؛ لذا در طی  2 سال اخیر 10000 تخت به ظرفیت بیمارستانی افزوده شده است .
آقاجانی اظهار داشت: با تمام زحماتی که در حوزه سلامت کشیده شده است اما توسعه زیر ساخت‌های سلامت ما از کشورهای همسایه هم کمتر بوده است.
 وی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش سن در جامعه، لازم است امکانات درمانی کشور برای دوره سالمندی جمعیت نیز موازی با امکانات بهداشتی افزایش یابد. آقاجانی در پایان گفت: موضوع تکریم و ایمنی بیماران لازم است در تمامی واحدهای بیمارستانی در سال جدید ارتقا یابد. موضوع بعدی نیز امنیت بیماران است که باید مورد توجه قرار گیرد که برنامه های مهم و اساسی در این راستا طراحی و تبیین شده است.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: