کد خبر: ۱۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام و معاون كل وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي گفت: وضعيت بهداشتي ناشي از جاري شدن سيل در اسلام آباد غرب با اقدامات انجام شده درمراكز بهداشتي درماني و نيز اقدامات مديران محلي، تحت كنترل است.

به گزارش شفا آنلاین، طي 2 روز گذشته حدود 300 تن از مردم اسلام آبادغرب و روستاهاي اطراف اين شهر به علت مسموميت و با علائم تهوع و دل پيچه به بيمارستان امام خميني (ره ) اين شهر مراجعه كرده اند.
ايرج حريرچي در حاشيه سفر خود به كرمانشاه جهت بررسي وضعيت بهداشتي درماني اسلام آباد پس ازسيل اخير،افزود: آخرين وضعيت مراجعين به مراكز بهداشتي درماني بررسي شده است و اوضاع، تحت كنترل است.
وي گفت: تيم اعزامي مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت شب گذشته به علت شرايط نامساعد جوي وعدم فرود هواپيما، موفق به حضور در منطقه نشده بودند كه اين گروه ‌صبح امروز(جمعه) به صورت زميني اعزام شدند.
حريرچي با بيان اينكه وزارت بهداشت با پيش بيني هاي لازم اقدامات ضروري را در مواجهه با چنين شرايطي انجام داده بود، خاطرنشان كرد: به دليل بارش هاي اخير رودخانه ها وبالا آمدن سطح آب هاي زيرزميني،اختلالاتي درسيستم فاضلاب برخي شهرها ايجاد شده است كه ممكن است منجر به آلوده شدن آب آشاميدني به آلودگي هاي ويروسي وميكروبي در آب شرب شود.
اين مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ياد آور شد كه با اقدامات انجام شده واختصاص فضاي بهداشتي درماني؛ مشكلي درباره كنترل بيماري نداريم.
وي از مردم خواست تا همچون هميشه با اقدامات پيشگيرانه همچون شستشوي مرتب دست ها، دقت كافي در استفاده از آب سالم، جوشاندن آب درمواقع بحراني و دقت كافي در شستشوي سبزيجات و صيفي جات با آب سالم از انتشار بيماري هاي گوارشي جلوگيري كنند.
حريرچي از مسئولان ذيربط هم درخواست كرد تا براي شرايطي كه درگيري برخي مناطق با بارندگي شديد و بروز مشكلاتي براي مردم پيش بيني مي شود، آمادگي لازم را داشته باشند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: