کد خبر: ۱۰۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>اجتماعی>وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي همزمان با چهلمين روز درگذشت آيت الله واعظ طبسي، خاطره‌اي از وي منتشر كرد.
به گزارش شفا آنلاین، سيد حسن هاشمي روز جمعه در يادداشتي كه در صفحه كانال تلگرام خود منتشر كرد، نوشت: چهلمين روز رحلت آيت‌الله واعظ طبسي فرا رسيد. خاطرات فراواني از آيت‌الله دارم كه يكي از آنها پر رنگ‌تر از بقيه است و مرور هر بار آن، مرا به سال 1359 مي‌برد؛ به روزهاي بي تكرار جهاد سازندگي.
«دكتر حسن فيروز آبادي، رئيس فعلي ستاد كل نيروهاي مسلح، در آن زمان عضو شوراي مركزي جهاد سازندگي و مسئول امور شهرستان‌هاي جهاد خراسان بود. يكي از طلبه‌هاي جوان هم به عنوان نماينده آيت‌الله طبسي در جهاد خراسان منصوب شده بود. قرار شد او همراه با حسن فيروزآبادي به چند شهر استان سفر و امور را بررسي كنند؛ سفري كه پر ماجرا شد.
ماجراهايي كه باور آن براي جوانان امروز چندان ساده نيست؛ اما آن روزها و همچنان با گذشت بيش از 30 سال هنوز بخشي از دغدغه‌ نيروهاي مخلص انقلاب بوده و هست.»
هاشمي نوشت: روزي در دفتر كارم در جهاد بودم؛ تلفن زنگ زد؛ آقاي فيروزآبادي بود؛ از اسفراين تماس مي‌گرفت. لب به شكايت گشود؛ آن هم از رفتار طلبه جواني. از من خواست وقت ملاقاتي از آقاي طبسي بگيرم و موضوع را با ايشان در ميان بگذاريم. تلفن را كه قطع كردم با آيت‌الله تماس گرفتم؛ موضوع را برايشان توضيح دادم و قرارمان شد ساعت 9 و نيم روز بعد در طبقه پنجم كميته انقلاب اسلامي.
فرداي آن روز هنگام ورود به اتاق آيت‌الله، در كمال تعجب با طلبه جوان روبه‌رو شديم. يكي از صفات نيك مرحوم واعظ طبسي، آن بود كه در هيچ مجلسي به هيچ فردي اجازه بدگويي و غيبت نمي‌داد. به همين دليل گفته بود طرف مقابل هم بيايد تا حرف‌ها در حضور هر دو نفر بيان شود.
وزير بهداشت در ادامه اين يادداشت نوشت: جلسه با شكوائيه آقاي فيروزآبادي شروع شد. ايشان با حرارت و ‌ضمن اشاره به طلبه جوان گفت:« با ايشان به چند شهر سر زديم؛ به نيشابور كه رسيديم، گفت هوس (نارنجك) شيريني خامه‌اي به زبان مشهدي، كرده‌ام؛ خريديم و خورد. موقع ناهار در سبزوار، غذاي جهاد را نپسنديد. چلوكباب خواست، آن هم با نوشابه!»
البته دكتر فيروزآبادي حق داشت و اين موضوع براي ما بسيار عجيب بود؛ اكثرا دانشجوياني حساس و آرمانخواه بوديم و حركات طلبه جوان را هم سخت زير نظر داشتيم. در جهاد با 16 ساعت كار روزانه، ناهار ما اغلب نان و پنيري بود كه شايد گاهي با هندوانه‌اي همراه مي‌شد. عجيب‌تر آنكه، طلبه جوان، شب هم در بجنورد محل جهاد را مناسب نديده و اتاقي در يك مهمانخانه براي او گرفته بودند.
هاشمي افزود: حرف‌هاي فيروزآبادي كه به پايان رسيد، سكوت بر جلسه چهار نفره ما حاكم شد. خودم هم در دلم مي‌گفتم اين طلبه ديگر به درد جهاد نمي‌خورد؛ راستش وقتي در نگاه آيت الله طبسي ديدم كه ايشان هم چنين نظري دارند، خوشحال شدم. آيت‌الله اما چيزي نگفتند؛ سري تكان دادند و همه را مرخص كردند. چند روز بعد حجت الاسلام و المسلمين ناطق نوري كه نماينده حضرت امام(ره) در جهاد سازندگي بودند، روحاني عزيز و محترمي را در جهاد خراسان منصوب كردند.
اين خبر در تمام مراكز جهاد پيچيد كه به دليل خوردن شيريني خامه‌اي و چلوكباب، آن هم با نوشابه و البته به دليل هزينه از بيت‌المال، نماينده امام در جهاد خراسان عزل شد. آن طلبه جوان هم ظاهرا سال‌ها بعد به دليل پاره‌اي تخلفات ديگر نه تنها در جهاد كه در كسوت روحانيت نيز باقي نماند.
«نسل جوان ما بايد از اين زواياي گاه پنهان سال‌هاي نخست انقلاب اسلامي هم آگاه باشد و بداند هنوز هم افرادي از آن نسل در ميان ما هستند كه از فراموشي ارزش‌ها غصه مي‌خورند و بر بعضي رفتارهاي به ظاهر انقلابي، تأسف.»
وزير بهداشت نوشت: در نخستين جمعه ماه رجب همه از درگاه پروردگار مهربان بخواهيم ياري مان كند تا آن گونه بگوييم و عمل كنيم كه در پايان كار، او خشنود باشد و ما رستگار. آمين.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: