کد خبر: ۱۰۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بخش عمده ای از سیاست ها و برنامه های حمایت از تولید داخل كه با تایید وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی نهایی شده است مربوط به حوزه های قیمت گذاری، صادرات و حمایت از شركت های دانش بنیان است.

 به گزارش شفا آنلاین، دكتر رسول دیناروند اظهاركرد: به شركت های دانش بنیان اجازه داده خواهد شد دارو هایی جدیدی كه در دنیا تولید شده را دركشور تولید و پس از آن به فهرست رسمی دارو های كشور اضافه كنند.
وی افزود: این درحالی است كه در گذشته ابتدا باید دارو به فهرست اضافه می شد و سپس به تولید می رسید.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، در سال 94 در حوزه دارویی، بهترین عملكرد را نسبت به تمام سال های گذشته از نظرسهم داروهای تولید داخل نسبت به داروهای وارداتی داشته ایم و این در حالی است كه چهار سال قبل سهم داروهای وارداتی از كل بازار دارویی 40 درصد بوده است.
دیناروند تاكیدكرد: دستیابی به سهم 75 درصدی داروهای تولید داخل از كل بازار دارویی تا پایان برنامه ششم توسعه كاملا عملی می شود.
وی گفت: با توجه به سیاست های حمایتی دولت، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو كه در سال جاری عملیاتی خواهد شد وضعیت برای صنعت دارو سازی بسیار مناسب تر می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: از این پس صنعت می تواند از پتانسیل های متخصصان و دانش آموختگان دانشكده های دارو سازی كه صرفا موظف به انجام تعهدات خود در دانشگاه های علوم پزشكی هستند، در شركت های داروسازی بهره مند شوند.
دیناروند افزود: در تعریف نوع و روش تولید، زمان آن به ویژه موضوع قیمت گذاری برای شركت های اینچنینی امتیازاتی قائل شده ایم كه در آینده نزدیك شیرینی نتایج آن متوجه جامعه و مردم خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: