کد خبر: ۱۰۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفاآنلاین :اجتماعی >عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزارتخانه های راه، صنعت، ناجا، ایران خودرو، شرکت سایپا و همچنین کسانی که از چین قطعات معیوب خودرو وارد کشور کرده اند، باید در مورد ۱۷ هزار کشته ناشی از سوانح رانندگی پاسخگو باشند.

به گزارش شفاآنلاین محمداسماعیل سعیدی، در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر مبنی بر اینکه مجموع افرادی که در حوادث رانندگی دچار معلولیت و فوت می شوند، از میزان فوتی‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور بیشتر است، گفت: تعداد بالای فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در کشور نشانگر بی‌توجهی به جان انسان ها و چاره اندیشی برای کاهش تصادفات است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سالانه بیش از 17 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: این آمار بسیار بالاست و ضرورت دارد مسئولان و سازمان های ذی ربط در سال جاری تلاش جدی و مسئولانه برای بررسی و تحلیل علل تصادفات جاده ای و رفع آنها داشته باشند.

 نماینده مردم در مجلس نهم، کیفیت نامناسب جاده‌ها و غیراستاندارد بودن خودروها را در بروز سوانح رانندگی موثر دانست و افزود: متاسفانه هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نبوده و فقط در پایان هر سال به ارائه آماری از میزان کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی اکتفا می‌کنند بدون اینکه به فکر ارائه راهکارهای دائمی و پایدار برای کاهش سوانح رانندگی باشند.

 

افزایش نرخ جریمه های رانندگی تاثیر چندانی در کاهش تخلفات ندارد

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ جریمه های رانندگی تاثیر چندانی در کاهش تخلفات ندارد، یادآور شد: اگرچه تخلفات زمانی کاهش می‌یابد که زیرساخت ها اصلاح شوند ولی متاسفانه هیچ گونه تلاشی از سوی مسئولان برای اصلاح زیرساخت ها  انجام نمی شود.

 

سوء مدیریت عمده عامل 17 هزار کشته ناشی از سوانح رانندگی

سعیدی سوءمدیریت را عمده عامل 17 هزار کشته ناشی از سوانح رانندگی در کشور برشمرد وادامه داد: چرا مردم باید تاوان بی‌مسئولیتی و سوء مدیریت عده‌ای را بدهند؟ چرا هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نبوده و هیچ گونه تلاشی نیز برای تامین و اصلاح زیرساخت‌ها از سوی دستگاه های ذی ربط انجام نمی شود؟ چه کسی باید جوابگوی جوانانی باشد که باید اوج جوانی  خود را در معلولیت به سر ببرند و خانه نشین شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: آیا تاکنون شاهد آن بودیم که در این خصوص عملکرد نهاد یا مسئولی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته یا با نهاد یا مسئولان مربوطه برخورد جدی صورت گرفته باشد؟ البته این یک امر طبیعی است تا زمانی که در این خصوص نظارت درستی صورت نگرفته و عملکرد متولیان موردارزیابی قرار نگیرد باید سالیانه شاهد آمار بالایی از کشته‌های ناشی از سوانح رانندگی در کشور باشیم.

 

اقدامات مسئولان در کاهش تصادفات موثر نبوده

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه اقدامات مسئولان در کاهش تصادفات موثر نبوده، بر ضرورت بررسی و ارزیابی عملکرد نهاد و مسئولان مربوطه در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید دراین خصوص با بالاترین مقام نیز به صورت جدی برخورد کرد زیرا اگر یک بار برای همیشه با مسئولان مربوطه برخورد جدی و قاطع صورت گیرد منجر به اصلاح جریان امور می شود و آمار کشته های ناشی از سوانح رانندگی نیز کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ناجا، ایران خودرو، شرکت سایپا و همچنین کسانی که از چین قطعات معیوب خودرو وارد کشور کرده‌اند باید در  مورد 17 هزار کشته ناشی از سوانح رانندگی مورد بازخواست قرار گیرند و پاسخگو باشند،به خانه ملت افزود: باید عملکرد تمامی این نهادها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و با خاطیان به صورت جدی و قاطع برخورد شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است این وزارتخانه باید پاسخگو باشد که چرا تاکنون تلاشی برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی صورت نگرفته است؟ اینکه مسئولان در نهایت چه زمانی می‌خواهند تلاش جدی  برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی داشته باشند مشخص نیست؛ البته بسیار واضح و روشن است وقتی هیچ مسئولی از خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل استفاده نمی‌کند باید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، عمده عامل بروز سوانح رانندگی در کشور را نقص فنی خودرو، کیفیت نامناسب جاده ها و غیراستاندارد بودن خودروها، سوء مدیریت مسئولان و دستگاه های مربوطه دانست.

گفتنی است سید حمید جمال الدینی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، طی روزهای اخیر گفت: مجموع افرادی که در حوادث رانندگی دچار معلولیت و فوت می شوند از میزان فوتی های ناشی از بیماری های قلبی- عروقی در کشور بیشتر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: