کد خبر: ۱۰۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>اجتماعی>541 نفر از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال 1394 بر اثر مسمومیت با گاز منوكسیدكربن در كشور جان باخته اند.
به گزارش شفا آنلاین، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(1393) تلفات مسمومیت با گاز به تعداد 542 نفر، 0.2 درصد كاهش یافته است.
از كل تلفات مسمومیت با منوكسیدكرین در 11 ماهه سال گذشته 414 نفر مرد و 127 تن زن بودند.
براساس این گزارش، در این مدت استان های تهران با 123، خراسان رضوی با 50 و اصفهان با 46 فوتی بیشترین تلفات مسمومیت با گاز منوكسید كرین را داشته اند این در حالیست كه آمار تلفات گازگرفتگی در تعداد قابل توجهی از استان‌‌ها كمتر از 20 نفر بود.
این گزارش می افزاید در 11 ماهه سال گذشته بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز با 122 فوتی در دی ماه و كمترین آن با 13 فوتی در مرداد ماه به ثبت رسیده است.

** افزایش 29 درصدی تلفات گازگرفتگی در بهمن ماه
در گزاش سازمان پزشكی قانونی آمده است: در بهمن سال گذشته تلفات مسمومیت با گاز منوكسیدكربن با رشد 29.5 درصدی مواجه بود، این آمار 101 نفر بود، در حالیكه طی بهمن سال 1393، 78 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوكسیدكرین جان خود را از دست داده بودند.
سازمان پزشكی قانونی با تاكید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز به هم میهنان توصیه می كند، ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به هشدارهای ایمنی درمورد سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوكسید كربن از دودكش این وسایل توجه كنند.
گاز منوكسید كربن گازی بدون رنگ و بو است.
استفاده از آبگرمكن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودكش یا دارای دودكش بدون عملكرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشكیل می دهند.
علائم مسمومیت با گاز منوكسید كربن، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و با احتمال درد شكمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است كه در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممكن است تشدید بیماری یك علامت هشدار دهنده باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: