کد خبر: ۱۰۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری با كسب اكثریت آرا در انتخابات اخیر فدراسیون انجمن های بیوتكنولوژی آسیا (FABA) به عنوان رئیس این فدراسیون برگزیده شد.

  به گزارش شفا آنلاین، دكتر 'محمدعلی ملبوبی' كه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در انتخابات فدراسیون انجمن های بیوتكنولوژی آسیا (FABA) معرفی شده بود، موفق به كسب اكثریت آرا برای تصدی ریاست این فدراسیون در فاصله سالهای 2016 تا 2018 شد.
فدراسیون انجمن های بیوتكنولوژی آسیا (FABA) در فوریه سال 2004 در خلال كنفرانس BioAsia 2004 در كشور هند با آرای روسای هیات های حاضر در كنفرانس از 8 كشور آسیایی تاسیس شد و پس از تهیه اساسنامه، در تاریخ 26 نوامبر 2004 با شماره 1810 تحت قانون انجمن های هند به ثبت رسید.
این فدراسیون با اعلام صدر اعظم ایالت آندهرا پرادش و دبیر دپارتمان بیوتكنولوژی دولت هندوستان طی كنفرانس BioAsia 2005، رسماً در شهر حیدر آباد آغاز به كار كرد و جمهوری اسلامی ایران از جمله كشورهای موسس این فدراسیون به شمار می آید.
هدف از تشكیل این فدراسیون، حمایت از توسعه بخش بیوتكنولوژی در كشورهای آسیا با تاكید بر انتقال فناوری و تحكیم حلقه های ارتباط دانشگاهیان و انتقال تكنولوژی است.
این فدراسیون سعی دارد اعضای خود را با تكنولوژی های موجود در منطقه از طریق ایجاد بانك اطلاعات تكنولوژی ها و تخصص های مربوطه، برگزاری كنفرانس های بین المللی و نمایشگاه های سالانه و ایجاد حلقه های ارتباطی میان اهل صنعت و دانشگاه آشنا سازد.
اجلاس و نشست های سالانه فدراسیون معمولاً اوایل هر سال میلادی (در ماه فوریه) در حیدر آباد هند برگزار می شود. شركت كنندگان شامل مسئولان و محققان دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی كشورهای عضو، مدیران مراكز رشد و پارك های فناوری و نیز صاحبان صنایع و شركت های بخش خصوصی مرتبط با بیوتكنولوژی هستند.
زمینه های فعالیت این فدراسیون در حوزه های متعدد بیوتكنولوژی همچون توسعه آموزش و پژوهش، انتقال تكنولوژی، تجاری سازی محصولات حاصل از زیست فناوری و نیز ترویج سرمایه گذاری برای تاسیس شركت های مشترك به منظور تولید و بازاریابی محصولات در این حوزه تعریف شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: