کد خبر: ۱۰۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>سلامت>مديركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: اگر شركت هاي داروسازي در يك اقدام عملي، كارخانه هاي كوچك را با يكديگر ادغام و شركت قدرتمند و بزرگتري تاسيس كنند، علاوه بر افزايش توان مالي خود مي توانند در حوزه صادرات هم خودي نشان دهند.

 به گزارش شفا آنلاین، اكبر عبدالهي اصل افزود: اين كارخانه ها با ادغام، از اتهام نداشتن برخي ساختارهاي كنترل كيفي و تضمين كيفيت به دليل كوچك و محدود بودنشان مبرا خواهند شد.
وي تصريح كرد: كارخانه هاي داروسازي ما در حد كارگاه هاي كوچك داروسازي در كشورهاي ديگر بوده و عموما تحت اختيار شركت هاي دولتي و شبه دولتي هستند.
مديركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: اگر اين پيشنهاد عملياتي شود و براي نمونه تنها هلدينگ هاي تامين اجتماعي، بانك ملي و ستاد اجرايي فرمان امام(ره) شركت هايشان را ادغام و شركت هاي به مراتب قدرتمند تري تاسيس كنند، شرايط كاملا متفاوت خواهد شد و ارزش افزوده قابل ملاحظه اي براي كشور بوجود خواهد آمد.

** اقتصاد مقاومتي در اولويت برنامه هاي سازمان غذا و دارو
مديركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: بايد از فرهنگ مصرف گرايي يا لوكس گرايي خارج شويم و به صنايع پايه بپردازيم، همچنين براي تحقق شعار سال و اقدام عملي در حوزه دارو، تغيير، تكامل و دوري از شعارگرايي لازم است.
عبدالهي اصل گفت: با توجه به اهميت اقتصاد مقاومتي، اين مساله جزء مهمترين فعاليت هاي دست اندركاران دولت قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: برخي افراد براي تحقق منافع سياسي يا اقتصادي مقطعي خود، فضايي نادرستي از اين فحواي كاربري و استراتژيك ايجاد مي كنند و اين در حاليست كه اصول و تعريف علمي اقتصاد مقاومتي توانمند ساختن زيربناي اقتصاد كشور با نگاه به درون است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: