کد خبر: ۱۰۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
رئيس مركز سلامت خانواده وزارت بهداشت خبر داد؛
شفاآنلاین:جامعه>رئيس مركز سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي از تولد يك ميليون و 580 هزار نوزاد در سال 94 و نيز اجراي برنامه هماهنگ كاهش مرگ نوزادي در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین : محمد اسماعيل مطلق روز شنبه در همايش تكامل نوزادي در هتل اوين تهران افزود: از اين شمار نوزاد متولد شده در سال 94 ، 96.8 درصد آنان در بيمارستان متولد شدند.
وي ادامه داد: از 3.2 درصد باقي‌مانده نيز حدود 50 درصد در مراكز تسهيلات زايمان روستايي و كمتر از 2 درصد كل زايمان‌ها در منزل به دنيا آمدند.
اين مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي اظهاركرد:هم اكنون، ميزان باروري در كشور، حدود 1.8 است كه در آينده بايد به 2.1 برسد.
مطلق اضافه كرد: مرگ و مير نوزادان تا قبل از پيروزي انقلاب در كشور حدود 145 مرگ در هر هزار تولد زنده بود كه بر اساس آخرين آمار سال 94 كه مورد تائيد سازمان بهداشت جهاني و يونيسف نيز قرار گرفته است به 9.5 مرگ در هر هزار تولد زنده كاهش يافته است.
رئيس مركز خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: در برنامه ششم توسعه كشور پيش‌بيني شده است كه ميزان مرگ نوزادي تا پايان اين برنامه به عدد هفت در هزار تولد زنده برسد و با اجراي برنامه‌هاي بعدي بايد تا 15 سال آينده ميزان مرگ‌هاي قابل اجتناب نوزادي در كشور به صفر برسد.
مطلق گفت: برنامه‌هاي متعددي براي كاهش مرگ نوزادي تدوين شده است كه بايد در تمام بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي اجرا شود و براي اجراي اين برنامه‌ها انجمن پزشكان اطفال و اساتيد اين حوزه اعلام همكاري كرده‌اند.
وي افزود: براي اجراي اين برنامه ها ، بسته‌هاي خدماتي متعددي براي پزشكان، پرستاران و ساير كادر بهداشتي درماني تدوين شده است كه با ابلاغ سياست‌هاي تحول سلامت در آينده اجرا مي‌شود.
وي اضافه كرد:‌ بر اساس اين برنامه‌ها، كاهش مرگ نوزادي به‌صورت هماهنگ در تمام استان‌ها به‌صورت برنامه‌اي يكنواخت و سطح بندي‌شده اجرا مي‌شود.
 علي اكبر محزون مدير كل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال پيش تر گفته بود كه در سال 93 يك ميليون و 534 هزار و 359 تولد در كشور رخ داد.
به نظر مي رسد تعداد متولدين سال 94 ، 45 هزار و 641 نوزاد بيشتر از سال 93 است.
همايش تكامل نوزادي از صبح شنبه در هتل اوين تهران آغاز شده است و تا ساعت 17 امروز ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: