کد خبر: ۱۰۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 07
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت خبر داد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم و نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، از احتمال افزایش 16 هزار میلیارد ریالی مالیات بر سیگار خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین : عبدالرحمان رستمیان با اعلام این خبر اظهار کرد: البته این طرح در کمیسون تایید شده و هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق است و لذا باید در صحن علنی مطرح و در خصوص آن رای‌گیری شود.

وی با انتقاد از پایین بودن مالیات کالاهای دخانی، افزود: در حال حاضر بخش زیادی از سیگار در بازار به صورت قاچاق عرضه می‌شود که باید برای مقابله با آن چاره‌ای اندیشید.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، با بیان اینکه باید زمینه کاهش مصرف سیگار را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است که تمهیداتی اندیشیده شود که سرانه مصرف سیگار را در کشور کاهش دهد.

رستمیان به انتقاد از عرضه سیگار و مواد دخانی در امکان غیرقانونی و بدون مجوز پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهمترین راه‌ها برای پیشگیری از افزایش شمار سیگاری‌ها جدی گرفتن همین قوانین و افزایش مالیات بر سیگار است که در برخی کشورها به بیش از 70 درصد می‌رسد و این درحالی است که این رقم با میزان مالیات بر سیگار در کشور ما قابل قیاس نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با بیان اینکه هم‌اکنون در خصوص برنامه ششم توسعه کار می‌کنیم، اضافه کرد: قرار است از روز یکشنبه پیش‌رو وارد فصل بودجه شده و همکاران ما به‌صورت دو شیفته کار کنند تا برنامه ششم را به صحن علنی ببریم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: