کد خبر: ۱۰۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 06
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان غذا و دارو، طرح ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآوده‌های سلامت را از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو در سال 95 عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رسول دیناروند ضمن اشاره به تاکید وزیر بهداشت برای اجرای طرح ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو طی امسال، اجرای همین طرح است. امیدواریم این طرح در سال جاری نهایی شده و سرمنزل مقصود برسد.

وی افزود: اصولا به دلیل شفاف‌سازی در فرآیندهای تهیه، تولید و عرضه فراورده‌های سلامت، ایجاد بستر مناسب برای تشخیص فرآورده‌های اصیل برای مصرف کنندگان، امکان رصد دقیق توزیع محصولات، مدیریت زنجیره تامین در بحران‌ها، کمبودها، کنترل واردات و بسیاری دلایل دیگر کشور نیازمند و ناگزیر به انجام این طرح هستیم.

دیناروند تصریح کرد: خوشبختانه طرح مذکور در سال گذشته به صورت پایلوت در حوزه دارو انجام شد و نتایج قابل قبولی هم در برداشت به همین دلیل امسال و در راستای سیاست‌های کلان سلامت و اقتصاد مقاومتی در مورد تمام کالاهای سلامت انشاالله اجرایی خواهد شد و تمامی این فراورده‌ها ملزم به درج برچسب خواهند بود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر حال عزم قاطع سازمان غذا و دارو اجرایی و نهایی کردن سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآوده های سلامت به عنوان ابزاری برای تفکیک فرآورده های اصیل و دارای مجوز بهداشتی از فراورده های قاچاق و تقلبی است و انتظار می رود همه مدیران ستادی و دانشگاهی حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: