کد خبر: ۱۰۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 04
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: براساس برآوردهای پزشکی 10 برابر تعداد فوتی های سوانح رانندگی، معلول و مصدوم بر جای می ماند.
به گزارش شفا آنلاین،سیدرضا رئیس كرمی اظهاركرد: براساس برآوردهای پزشكی10 برابر تعداد فوتی‌های سوانح رانندگی، معلول ومصدوم برجای می ماند كه زیان بزرگی برای كشور است.

وی درادامه با بیان اینكه بیشترمصدومان و معلولان از ناحیه اندام ها دچار مصدومیت می شود، گفت: پس از معلولیت اندام‌ها، ضایعات نخاعی بیشترین نوع معلولیت ها در سوانح رانندگی كشور است.
رئیس كرمی با اشاره به این كه همواره آمارفوتی ها سوانح رانندگی دربین رسانه ها و افكارعمومی بازتاب دارد، افزود: بسیاری از معلولیت های ناشی ازسوانح مشكلات زیادی را نه تنها برای خود فرد بلكه برای خانواده و جامعه بر جای می گذارد.
معاون بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمربا اشاره به درمان رایگان مصدومان ناشی ازسوانح رانندگی درمراكز درمانی گفت:‌ بسیاری از این افراد پس از طی درمان، به توانبخشی نیاز دارند.
وی با تاكید براینكه دركشور توانبخشی زیر پوشش بیمه قرار ندارد، افزود: بسیاری ازمعلولان مدت ها نیاز به توانبخشی دارند.
این معاون هلال احمرخسارت‌ها ناشی ازبه جا ماندن این تعداد معلول و مصدم را محدود به زیانها مادی ندانست وگفت:‌ از كار افتادگی وخارج شدن ازانجام فعالیت ها اقتصادی و سربارخانواده و نهادهای حمایتی جامعه از جمله دیگر این زیان ها است.
وی گفت: درحالی كه بسیاری‌ از مسئولان و نهادها به آمار مبتلایان و مرگ ناشی از سرطان در ایران هشدار می‌دهند كه آمار كشته و معلولان حوادث رانندگی در ایران بسیار زیانبارتر است.
رئیس كرمی افزود: در حالی كه بسیاری از فوتی ها ناشی از سرطان را افراد مسن تشكیل می دهند كه آمار مرگ و میرها و معلولان سوانح رانندگی را جوانان و سرپرست ها خانواده تشكیل می دهند.

برچسب ها: سوانح ، رانندگی ، معلول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: