کد خبر: ۱۰۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید پژوهشگران حاکی از این حقیقت است که بررسی توده بدنی در کودکان می تواند کمک شایانی در شناخت پیش ازموعد ابتلا آن ها به چاقی در سنین بزرگسالی کرده و به این ترتیب از بروز اضافه وزن پیشگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین، در این تحقیقات با بررسی BMI یا همان شاخص توده بدنی در 6 ماهگی کودکان توان تشخیص چاقی های خطرناک امکان پذیر بوده و به طور مشخص مشکلات متعاقب این بیماری را برای والدین کودکان قابل پیشگیری و درمان زودتر از موعود را ممکن می کند .

چاقی باعث اختلالات متابولیکی در کودکان شده و نظارت بر این گروه از کودکان در سنین پایین می تواند راه حلی مفید برای جلوگیری از مشکلات جسمانی در آینده آن ها باشد .

پیش از این عنوان شده بود که بروز چاقی در اطفال می تواند در  بزرگسالی آن ها ادامه پیدا کرده و مشکلات بی شماری را برای این کودکان به وجود آورد اما در این الگوی جدید با بررسی توده های چربی در 6 ، 12 و 18 ماهگی کودکان می توان خطر چاقی را زودتر از موعد شناسایی کرده و مراقبت های لازم را جهت جلوگیری از آن آغاز کرد .

دکتر آلیسون اسمگو در این رابطه اظهار داشت که  چاقی باعث اختلالات متابولیکی در کودکان شده و نظارت بر این گروه از کودکان در سنین پایین می تواند راه حلی مفید برای جلوگیری از مشکلات جسمانی در آینده آن ها باشد .

گفتنی است تیمی از محققان با بررسی چندین گروه از کودکان زیر 6 سال در شرایط وزنی متفاوت ،  به طور خاص اقدام به مراقبت از کودکان مبتلا به اضافه وزن یا به زبان ساده تر خیلی چاق کرده و این تعداد را تحت مراقبت های تخصصی پزشکی قرار داده اند . این گروه خاص با  مراقبت های ذکر شده تحت عنوان کودکان سینسیناتی در ایالات متحده شناخته می شوند .

 Healthsite

برچسب ها: پیشگیری ، چاقی ، طفولیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: