کد خبر: ۱۰۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
شفا آنلاین>سلامت>سازمان بهزیستی کشور برای هر کودک مبتلا به اوتیسم مبلغ سه میلیون و 600 هزار ریال به عنوان یارانه در نظر گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین، این یارانه با نام کودک به حساب مرکز خدمات اوتیسم واریز می شود تا مرکز، خدمات خود را به کودک ارائه دهد؛ خانواده بیمار هم ، حداکثر یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 550 هزار ریال را باید خودش به مرکز پرداخت کند.
سازمان بهزیستی، فهرست 54 مرکز اوتیسم در 30 استان کشور را که حدود 2 هزار کودک را تحت پوشش قرار داده ، منتشر کرده است وعلاقمندان برای مشاهده این فهرست می توانند به نشانی اینترنتی سازمان بهزیستی مراجعه کنند.
بنا به این گزارش،سازمان بهزیستی از سال 1381 نخستین مرکز آموزش و توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم را به عنوان اولین متولی این امر در سراسر کشور افتتاح کرد و تاکنون هم کمیت و هم کیفیت خدمات ارائه شده از سوی این مراکز رشد یافته است.
این گزارش می افزاید: همه کودکان مبتلا به اوتیسم تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور همه روزه شنبه تا چهارشنبه از صبح تا 14 بعد از ظهر و پنجشنبه ها تا 12 ظهر خدمات تخصصی را در این مراکز به عنوان پایگاه های دائمی سازمان بهزیستی، دریافت می کنند.
اختلالات اتیسم از جمله اختلالات پرخرجی است که نیاز به خدمات تخصصی زیاد اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی دارد و به همین علت مخارج خانواده های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم بسیار بالاتر از خانواده هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت ها هستند؛ به همین دلیل نیز بهزیستی یارانه مراکز اوتیسم را بیش از یارانه سایر مراکز مقرر کرده است.
براساس این گزارش، خدمات روانشناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، آموزش خانواده و همچنین یک وعده غذای گرم و هزینه ایاب و ذهاب کودکان اوتیسم همگی از خدماتی به شمار می آیند که مراکز بهزیستی به آنان ارائه می دهد و هزینه ماهیانه دریافت هر یک از این خدمات از مراکز حدود پنج میلیون و 150 هزار ریال است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: