کد خبر: ۱۰۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
عضو هیأت رئیسه انجمن ارگانیک ایران:
شفاآنلاین:تغذیه>عضو هیأت رئیسه انجمن ارگانیک ایران تاکید کرد: دولت باید قوانین و مقرراتی را اجرا کند تا مصرف کننده بتواند از فروشگاه مدعی فروش محصولات ارگانیک با اطمینان خرید کند.

به گزارش شفاآنلاین : آزاد عمرانی درباره میزان اعتبار فروشگاه‌های ارگانیک در سطح شهر گفت: در کشور ما سازمان حمایت از مصرف کننده مسئول نظارت بر این فروشگاه‌ها است و اگر گزارش تخلفی به این سازمان‌ها ارائه شود و در صورتی که تقلبی در عرضه کالاهای ارگانیک و یا غیر ارگانیک صورت گرفته باشد، به طور قاطعانه با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه انجمن ارگانیک ایران افزود: درحال حاضر بیش از 70 قلم محصول ارگانیک در کشور نداریم و این محصولات نیز مراحل ارگانیک بودن را طی کرده و برند آن را دریافت کرده‌اند، از طرفی صرفاً نمی‌شود به محصولی که برای تولید آن از کود و سم شیمیایی استفاده نشده است برند ارگانیک بودن را اطلاق کرد.

وی ادامه داد: مزرعه‌دار و تولیدکننده‌ای که می‌خواهد نهادهای ارگانیک را در تولید یک محصول مثل رُب گوجه فرنگی دخیل کند، باید زمان گذار سه ساله را طی کند؛ مضاف بر این در کشور ما استانداردی تعریف شده است به نام "استاندارد 11هزار" که موسسه استاندارد ایران به موجب آن، شش شرکت بازرسی را تائید کرده تا بر اجرای استاندارد 11 هزار نظارت کنند و در صورت اجرای تمام قوانین و جزئیات مقررات کشاورزی ارگانیک، گواهی یا مجوز ارگانیک بودن به محصول را ارائه دهند.

عمرانی، گفت: بنابراین محصول ارگانیک در بازار به محصولی اطلاق می‌شود که دارای گواهی گفته شده باشد؛ در بحث صادرات نیز اگر قرار است محصولی با برند ارگانیک در بازارهای بین‌المللی به فروش برسد، باید دارای لوگوی B.I.O اروپا و دیگر گواهی‌هایی که در آمریکا، ژاپن و کُره مورد قبول است، باشند.

وی افزود: برای این بخش نیز سازمان استاندارد و پژوهش‌های صنعتی ایران، همان 6 شرکت بازرسی را دارای صلاحیت دانسته تا اعطای گواهی کند.

عضو هیأت رئیسه انجمن ارگانیک ایران گفت: محصول ارگانیک صرفاً با داشتن تنها یک برچسب مورد تائید واقع نمی‌شود؛ همچنین این محصولات علامت ارگانیک و کد 16 رقمی که توسط مشتری قابل پیگیری باشد را دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع، تاکنون نشست‌های خوبی با وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و نهادهای مرتبط با سلامت محصول و همچنین مسئولین محترم وزارت بازرگانی داشته‌ایم تا سامانه یکپارچه برای پیگیری مشتریان به وجود بیاوریم که وقتی مشتری برند ارگانیک را در فروشگاهی ملاحظه می‌کند بتواند همان لحظه با ارسال یک پیامک به اپلیکیشن موبایل، متوجه ارگانیک بودن یا نبودن محصول شود.

عمرانی، تصریح کرد: در حال حاضر که محصولات ارگانیک مورد استقبال جامعه قرار گرفته و لازم است مردم گمراه نشوند، همچنین امکان دارد در این شرایط سودجویانی به وجود آیند که قصد سوء استفاده داشته باشند.

وی بیان داشت: در واقع دولت باید قوانین و مقررات را اجرا کند تا مصرف کننده بتواند از فروشگاهی که ادعای فروش محصولات ارگانیک می کند با اطمینان خرید کند.

عضو هیأت رئیسه انجمن ارگانیک ایران تأکید کرد: اهرم نظارتی کامل در کشور وجود دارد و نمی‌توان گفت که تبلیغ و فروش محصولات ارگانیک یک ادعا و دروغ است.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از جاهایی که محصولات ارگانیک را به فروش می‌رساند سازمان میادین تهران است که غرفه‌های خاص ارگانیک دارد و کاملا مورد رصد، نمونه برداری و آزمایش است چنانچه در سال 93، 12 هزار نمونه‌برداری شد و تنها یک مورد تخلف صورت گرفته بود که اعلام و طبق قانون برخورد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
یک ایده جدید دارم – ایجاد شبکه ملی ارگانیک کشور
ثبت یک شرکت که محصول ارگانیک را از کشاورز میخره. (این محصول را قبلا خودش گواهی ارگانیک داده). و با بارکد و QRcode میده توی بازار. به صورتی که مصرف کنندگان با اسکن کردن اون کد متوجه بشن این محصول کجا تولید شده کی تولید شده و تاریخ مصرفش کی تموم میشه و ...... البته این کار نیاز به یک سایت داره که کشاورزان با مشخصات دقیق و موقعیت زمین و مشخصات محصولشون در اون ثبت نام کنند و بهشون نام کاربری و کلمه عبور داده بشه. تا محصولات را ویرایش کنند و قیمت بزنند و در خواست گواهی ارگانیک بدهند و ...
سود دهی:
صدور گواهی ارگانیک
دریافت پول از کشاورز بابت معرفی محصولش
دریافت پول بابت انتقال کالا از مزرعه تا مغازه دارها
انتقال محصول از طریق کانال اختصاصی خودشون و حذف واسطه ها
امکام فروش گرونتر محصول چون ارگانیک تولید شده

احتمال داره این ایده در کشور بتونه توزیع محصولات کشاورزی را متحول کنه. پس خیلی کاربردیه
تازه میشه با انجمن ارگانیک کشور هم ارتباط داشت و یک شعبه ازشون گرفت. برای صدور مجوز کار راحت تر میشه
لطفا قبل از اینکه کسی این کار را ثبت کنه یا ازش سو استفاده بشه انجامش بدین چون هرکسی این کار را انجام بده میتونه انحصار این را را هم ثبت کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
یک ایده جدید دارم – ایجاد شبکه ملی #ارگانیک کشور
ثبت یک شرکت که محصول #ارگانیک را از #کشاورز میخره. (این محصول را قبلا خودش گواهی ارگانیک داده). و با بارکد و QRcode میده توی بازار. به صورتی که مصرف کنندگان با #اسکن کردن اون کد متوجه بشن این محصول کجا تولید شده کی تولید شده و تاریخ مصرفش کی تموم میشه و ...... البته این کار نیاز به یک سایت داره که کشاورزان با مشخصات دقیق و موقعیت زمین و مشخصات محصولشون در اون ثبت نام کنند و بهشون نام کاربری و کلمه عبور داده بشه. تا محصولات را ویرایش کنند و قیمت بزنند و در خواست گواهی ارگانیک بدهند و ...
سود دهی:
صدور گواهی ارگانیک
دریافت پول از کشاورز بابت معرفی محصولش
دریافت پول بابت انتقال کالا از مزرعه تا مغازه دارها
انتقال محصول از طریق کانال اختصاصی خودشون و حذف واسطه ها
امکام فروش گرونتر محصول چون ارگانیک تولید شده

احتمال داره این ایده در کشور بتونه توزیع #محصولات #کشاورزی را متحول کنه. پس خیلی کاربردیه
تازه میشه با انجمن #ارگانیک کشور هم ارتباط داشت و یک شعبه ازشون گرفت. برای صدور مجوز کار راحت تر میشه
لطفا قبل از اینکه کسی این کار را ثبت کنه یا ازش سو استفاده بشه انجامش بدین چون هرکسی این کار را انجام بده میتونه انحصار این را را هم ثبت کنه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: