کد خبر: ۱۰۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 01
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیشترین قاچاق در حوزه کالاهای سلامت محور به فرآورده‌های آرایشی بهداشتی اختصاص دارد.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند و معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیشترین میزان قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه فرآورده‌های آرایشی بهداشتی است. حدود 50 درصد این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

وی در مورد لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی عنوان کرد: معمولا دو هفته یکبار محصولات غیر مجاز آرایشی بهداشتی را اعلام می‌کنیم که برخی از آن‌‌ها انعکاس بیشتری پیدا می‌کند.

دیناروند ادامه داد: احتمال خطر در فرآورده‌های آرایشی بهداشتی کمتر است زیرا معمولا این محصولات به طور مستقیم وارد بازار ایران نمی‌شوند بلکه قبل از آن در کشور معتبری مصرف شده‌اند، بنابراین از مراحل کنترل کیفیت این کشورها عبور کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در واقع شرط ورود لوازم آرایشی بهداشتی به ایران مصرف آن محصول در کشور مبدأ و یک کشور دیگر است. بنابراین شانس این که فرآورده‌های خطرناک در سایر کشورها شناسایی نشده باشند و به کشور ورود پیدا کنند کم است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: معمولا مصرف‌کنندگان لوازم آرایش غیرمجاز به بیماری‌های عمومی و مخصوصا پوستی دچار می‌شوند. طی جلساتی که با متخصصان پوست داشته‌ایم نمونه‌های زیادی از انواع بیماری‌ها از جمله واکنش‌های آلرژیک و چشمی دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما تصور می‌کنیم که سال آینده به تدریج سهم قاچاق در کشور کاهش پیدا می‌کند و واردات رسمی توسعه می‌یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: