4 دهک مردم استطاعت مراجعه برای دریافت خدمات دندانپزشکی ندارند
قائممقام وزیر بهداشت درباره مصادیق چگونگی این نوع خدمات عنوان کرد: هماکنون 18.5 درصد از پرداختی مردم برای خدمات دندانپزشکی است که در شهرهای بزرگ بالای 25 درصد میرسد، همچنین 4 دهک مردم استطاعت مراجعه برای دریافت خدمات دندانپزشکی ندارند و متأسفانه افراد بالغ 13 دندان آنها یا کشیده شده یا پر شده یا خراب است که شاخص بسیار بدی است یعنی در سلامت دهان و دندان علیرغم اینهمه دانشکده دندانپزشکی و دندانپزشک، وضعیت مناسبی نداریم.
حریرچی ادامه داد: این مشکلات ناشی از کمتوجهی به بهداشت دهان و دندان طی چند دهه گذشته بوده است و ما همتی که کردیم منجر به اقداماتی شده است برای پیشگیری بهداشت دهان و دندان برای بچههای دبستانی که امسال نیز این کار را در مقاطع دبیرستانی انجام و تکمیل خواهیم کرد.
کاهش مشکلات دندانی مردم با ارائه خدمات دندانپزشکی در کلینیکهای ویژه
سخنگوی وزارت بهداشت درباره موارد ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان توضیح داد: کار بهداشتی مانند فیشور سیلندر و فلوراید تراپی را در مقاطع ابتدایی انجام دادیم که دور دوم آن را اجرا خواهیم کرد، ضمن اینکه با کلینیکهایی که در مراکز بهداشتی داریم و همچنین کلینیکهای ویژه در دانشکدههای دندانپزشکی، خدمات بهتر و بیشتری در حوزه دندانپزشکی به مردم ارائه خواهد شد.
اصلاح روش و ساعات خدمات یونیت دندانپزشکی دولتی
حریرچی درباره اینکه آیا یونیت دندانپزشکی اضافه خواهد شد، تصدیق کرد: بله، البته ما در این باره دو موضوع داشتیم؛ هم اینکه یونیت کم داشتیم و مهمتر اینکه یونیتهای دولتی بهطور مناسب استفاده نمیشد، بهطوری که یونیت دندانپزشکی دولتی منحصر به ساعات خاصی بود. بنابراین روشهایی پیشبینی شده که این یونیتها هم در عصر بتوانند کار کنند و هم اینکه ساعات کار بیشتری فعال باشند تا بتوان قسمت زیادی از مشکلات دندانپزشکی مردم را برطرف کرد.
اولویت خدمات دندانپزشکی سال 95 با مردمیست که 13 دندان معیوب دارند
قائممقام وزیر بهداشت در توضیح این مسئله که بیشتر مردم سنین میانسال پس از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس سؤال میکردند که این خدمات چهزمانی به آنان ارائه میشود، خاطرنشان کرد: اقدامات سال 95 وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی بهسمت و اولویت همین مردمی است که 13 دندان معیوب دارند.تسنیم