کد خبر: ۱۰۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 30
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از برپایی سالانه حدود 70 بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین : محمد رئیس زاده روز چهارشنبه در نشست شورای بسیج جامعه پزشکان هرمزگان در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس گفت: هر سال بین 2 تا چهار بیمارستان صحرایی با توجه به نیاز، در هر استان راه اندازی می شود.
وی با اشاره به بهره مندی حدود چهار میلیون نفر در مناطق محروم از خدمات رایگان این بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: براساس برنامه، امسال نیز در هرمزگان 2 تا چهار بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم مهمترین اهداف این بیمارستان هاست؛ افزود: بیمارستان های صحرایی بیشتر در مناطق محروم، مرزی و سخت گذر و بر اساس نیاز هر منطقه ایجاد می شود.
وی گفت: تلاش بسیج برای تغییر ارائه خدمات از درمان محور به بهداشت محور است، به این ترتیب عمده خدمات ما به سوی آموزش های بهداشتی، چادرهای سلامت، غربال گری بیماری ها و آموزش تغذیه سوق می یابد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی شمار گروه های اضطراری سازماندهی شده را 6 هزار گروه عنوان و اظهارکرد: این گروه ها در مواقع بحران آمادگی ارائه خدمت در داخل و خارج از کشور را دارند.
رئیس زاده با بیان اینکه در پنج سال گذشته 11 میلیون نفر در کشور رایگان در حوزه بهداشت و درمان خدمت کردند، افزود: حدود 35 گروه نیز به کشورهای آسیایی و افریقایی اعزام شدند.
وی بیان کرد: اعزام گروه های تخصصی و اضطراری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور از مهمترین برنامه های این سازمان در سال 95 است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: