کد خبر: ۱۰۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 29
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون با اشاره به کاهش مراجعه مردم جهت اهدای خون در تعطیلات نوروز گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که برای رفع مشکل تامین پلاکت در مراکز بیمارستانی به صورت روزانه به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر حاجی بیگی  با بیان اینکه فصل بهار، فصل اهدای خون است گفت: به دلیل انجام مسافرت های نوروزی میزان مراجعه به مراکز خون کاهش می یابد البته خوشبختانه سازمان انتقال خون با ذخیره خونی مناسبی به استقبال سال جدید رفت.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی که اکثر مراکز بیمارستانی ما با آن مواجه شده اند بحث تامین و نگهداری پلاکت است چرا که پلاکت را تنها سه روز می‌توان نگهداری کرد و نمی توانیم بیش از این مدت آن را نگه ‌داریم. همچنین پلاکت باید شش ساعت بعد از اهدای خون از خون تازه جدا شود.

حاجی بیگی ادامه داد: بنابراین به این دو دلیل مردم باید به صورت روزانه به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند تا مشکل مراکز بیمارستانی در زمینه تامین پلاکت حل شود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که می‌توان خون کامل و گلبول قرمز فشرده شده را به مدت 35 روز نگهداری کرد بنابراین در توزیع و تهیه خون کامل و گلبول قرمز فشرده شده مشکلی نداریم.

وی در عین حال گفت: اما از مردم درخواست می‌کنیم که به صورت روزانه خون اهدا کنند تا پلاکت مورد نیاز مراکز بیمارستانی تامین شود. تاکید می کنم که نیاز به خون و فراورده‌های خونی برای زمان خاصی نیست و این نیاز همیشگی و روزانه است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: