کد خبر: ۱۰۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 26
شفاآنلاین:سلامت>فعالیت‌های ورزشی در طول روز و ثابت بودن زمان رفتن به رختخواب می‌تواند خواب آرامی را برای فرد به ارمغان آورد.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر زاهدی متخصص داخلی اظهار داشت: برای این که افراد از خواب خود لذت ببرند و خستگی شب قبل در بدنشان باقی نمانده باشد باید بین 5 تا 8 ساعت به طور کامل استراحت کنند.

 

وی بیان کرد: در شب مغز با ترشح هورمونی به نام ملاتونین به افراد کمک بزرگی می‌کند تا خواب دلچسب و راحتی داشته باشند، پزشکان معتقدند که با مغز خسته این هورمون به سختی ترشح می‌شود و کار رشد سلول‌های جدید عصبی به خوبی انجام نمی‌شود.

 

این متخصص با بیان این که مصرف لبنیات به افراد در هنگام خواب آرامش می‌دهد، افزود: برای داشتن خواب کافی باید مواد مغذی مثل لبنیات و تریپتوفان وارد بدن شود تا کلسیم موجود در این مواد غذایی آرامش بدن را ایجاد و افراد را برای یک خواب زیبا آماده می‌کند.

 

زاهدی ابراز داشت: با انجام فعالیت‌های ورزشی در طول روز و سوخت و ساز چربی‌های بدن سبب نیاز بدن به طور طبیعی به خواب در شب می‌شود و همین امر یک استراحت رویایی را برای افراد فراهم می‌کند. وی ادامه داد: با حمام رفتن قبل از خواب سلول‌های مرده بدن شسته می‌شود و عضلات تسکین می‌یابد و دوش گرفتن در این زمان موجب آرامش روانی در افراد می‌شود.

 

زاهدی با بیان این که افراد باید در زمان ثابتی به رختخواب بروند، تصریح کرد: بهتر است در هنگام قبل از خواب یک لیوان شیر گرم میل شود تا سروتونین ماده محرک‌ مغز مشغله‌های ذهنی را از افراد دور سازد. وی تاکید کرد: در زمان خوابیدن بهتر است از مصرف کافئین و غذاهای حاوی تیروزین پرهیز شود و افراد با شکم پر به بستر خواب نروند.

 

زاهدی در پایان گفت: با خوردن میوه‌هایی چون موز، گیلاس و حبوباتی مانند جو محیط داخلی بدن ‌تان را آرام و زمینه یکی خواب خوش را برایتان فراهم می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: