کد خبر: ۱۰۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>سلامت>اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش هزینه‌های دولت و وابستگی کشور به سایر کشورهاست؛ لذا اگر در چارچوب اقتصاد مقاومتی پروژه‌های بحران آب تدوین شود قطعا می توان این معظل عظیم کشور را تا حد زیادی کاهش داد.
به گزارش شفا آنلاین،داریوش مختاری ضمن بیان این مطلب، به نام مناسب امسال با مضمون "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره و اظهار کرد: اگر مسئولان کشوری در ارائه و اجرای برنامه های خود به این اصل توجه کنند قطعا می توان بار مشکلات کشور را به ویژه در حوزه آب برطرف کرد.

به گفته وی، در حال حاضر بسیاری از پروژه ها همچون انتقال آب و سدسازی ها با هزینه‌های گزافی صورت می گیرد که این مساله نیز مغایرت زیادی با موضوع اقتصاد مقاومتی دارد، لذا اگر می خواهیم به اهداف در نظر گرفته شده در نام سال برسیم باید برای پروژه ها برنامه های دیگری تدوین شود.

این کارشناس آب با بیان اینکه پروژه های انتقال آب و سدسازی های بی مورد خلاف اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: درست است که دغدغه اصلی کشور تامین آب است اما باید برای این مساله هدفمندی صورت بگیرد؛ به طوری که هزینه ها کاهش یابد و بتوان بحران آب را نیز مدیریت کرد.

مختاری ادامه داد: در حال حاضر سرانه مصرف آب در تهران برای هر شهروند 220 لیتر است و این در شرایطی است که در شهر شیراز این عدد 130 لیتر عنوان شده و باید گفت که این اعداد بیانگر این است که می توان با فرهنگ سازی میزان سرانه مصرف آب هر ایرانی را کاهش چشمگیری داد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی می تواند تاثیر زیادی در اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشد، تصریح کرد: باید بتوان با ایجاد فرهنگ سازی مناسب و حذف هزینه های سنگین پروژه ها اقتصاد مقاومتی را عملی کرد.

این کارشناس معتقد است که کاهش مصرف آب شهری، روستایی و برنامه ریزی برای تدوین پروژه ها و همچنین اختصاص یارانه دولتی در حوزه آب و کشاورزی در موارد مناسب و برنامه ریزی شده می تواند تاثیر زیادی برای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشد لذا مسئولان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: