کد خبر: ۱۰۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 24
شفا آنلاین>سلامت>معضل جهانی سردرد و میگرن‌های شدید سبب شده دانشمندان از انواع اختراعات و تجهیزات برای کمک به مبتلایان کمک گیرند.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران برای رفع مشکل سردرد و میگرن نوعی وسیله ابتکاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند مشکل را در مبتلایان تا حد زیادی برطرف کند.
 
گفتنی است به این دستگاه به نام RHINOCHILLنوعی وسیله کوچک است که غباری از یخ را به حفره‌های بینی و مجاری تنفسی افراد وارد می‌کند و به این ترتیب مانع از شدت یافتن حمله میگرن و بر هم خوردن تعادل شیمیایی مغز می‌شود.
 
بررسی نشان می‌دهند نتایج کارآزمایی این وسیله بر روی 15 فرد بیمار مبتلا میگرن مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مثبتی دربرداشته است.
این دستگاه نوعی سرنگ است که بخور سرد را وارد حفره‌های بینی می‌کند و به این ترتیب می‌تواند به میگرن مقابله کند.
 پژوهشگران امیدوار هستند این دستگاه جایگزین استفاده از داروهای ضدمیگرن شود که در دراز مدت اثرات سو بر سلامت کبد از خود می‌گذارد.
 
این دستگاه دارای یک باطری و دو شاخه است که هر کدام در یکی از حوزه‌های بینی قرار می‌گیرند و همین طور یک پمپ که نوعی مایع سرد را به مجاری تنفسی فرد تزریق می‌کند.
پس از تبخیر مایع توسط پمپ و نفوذ به حفره بینی به این بخار سرد توسط اعصاب کوچکی که در اعماق صورت است جذب شده و باعث خاموش شدن ارسال سیگنال‌های درد از رگ‌های خونی به مغز می‌شود.
 
اعتقاد بر این است که این غبار سرد برای انسداد گیرنده در اعصاب و توقف پیام درد به مغز موثر است.
 
همچنین این خنک کننده باعث می‌شود عروق خونی کوچک در سرمنقبض شوند و در نتیجه مواد شیمیایی تحریک کننده درد کمتری به نام پروستا گلاندینها بسازند.
 
در حال حاضر تلاش‌ها بر این است که نمونه خانگی این دستگاه ساخته شود زیرا این دستگاه هم اکنون در بیمارستان‌ها و تحت نظارت پزشک با تحت بی‌حسی قرار دادن بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
اغلب افراد مبتلا به میگرن دچار مشکلاتی چون سردرد شدید ضربان‌دار هستند و به همراه آن دچار خواب‌آلودگی، حالت تهوع و مشکلات بینایی می‌شوند.
 
در حال حاضر پژوهشگران انواع روش‌های درمانی چون امواج الکترومغناطیس، هیپودرمانی، لیزردرمانی و انواع داروها را برای کنترل مشکل میگرن در بیماران مورد استفاده قرار می‌دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: