کد خبر: ۱۰۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 23
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: ملاک محاسبه حقوق بازنشستگان پیش از موعد، سال های 24 و 25 فعالیت آنان در دستگاه های مربوطه است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسن زدا افزود: تعدادی از کارگران و کارکنان سازمان ها و وزارتخانه های مختلف که با 25 سال سابقه حدود سال 1389 بازنشسته شده و اکنون نیز 30 روز حقوق دریافت می کنند، اخیرا گلایه هایی برای حقوق و دستمزد خود داشته و انتظار دارند که ملاک محاسبه حقوق آنها مربوط به سال های 29 و 30 فعالیت کاریشان باشد.
وی با بیان اینکه برخی بازنشستگان پیش از موعد نظرشان این است برای محاسبه مستمری باید سال های 29 و 30 را ملاک قرار دهیم، تصریح کرد: اما سازمان تامین اجتماعی به استناد تبصره ماده 77 قانون سازمان معتقد است که سال های 24 و 25 ملاک محاسبه مستمری آنها قرار گیرد و این موضوع در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مطرح شده و یک بار هم هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این خصوص رای داده و معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز نظر خود را در این زمینه داده و تمام اینها حق را به سازمان تامین اجتماعی داده اند.
زدا ادامه داد: این موضوع از نظر قانونی در سازمان تامین اجتماعی تمام شده است و اگر قرار باشد به این افراد حقوق بیشتری پرداخت شود باید بار مالی آن تامین شود و ما به عنوان پرداخت کننده آمادگی پرداخت آن را داریم.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که دولت بودجه آن را تامین کند و تصمیم بگیرد برای این گروه خاص حقوق ویژه ای در نظر بگیرد، ما آمادگی پرداخت آن را داریم، اما از محل منابع سازمان تامین اجتماعی که متعلق به 40 میلیون نفر است و متاسفانه هم سازمان تامین اجتماعی و هم مراجع تقنینی و مراجع قضایی حکم داده اند که این را انجام ندهیم.
وی افزود: زمانی که موضوع بازنشستگان پیش از موعد در سال 1389 شروع شد، بازنشستگان از شعب دیوان عدالت رای به نفع خودشان گرفتند و وقتی تعداد آرا زیاد شد، سازمان تامین اجتماعی بخشنامه ای در این زمینه صادر کرد و سازمان بخاطر اینکه دیوان این گونه رای را صادر کرد، شروع به پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان براساس سال های 29 و 30 خدمت کرد تا محکوم به عدم پرداخت نشود.
زدا ادامه داد: علیرغم اینکه از نظر تکنیکی، فنی و قانونی این موضوع خلاف بود اما وقتی سازمان تامین اجتماعی موجی از آرا را مشاهده می کند و بلافاصله بعد از آن برخی شعب دیوان رای مخالف می دهند و این موضوع دوباره به هیات عمومی دیوان رفت، حدود 80 قاضی این موضوع را بررسی کردند و رای به نفع سازمان تامین اجتماعی صادر شد.
براساس آمارها، 12 هزار و 268 هزار بازنشسته پیش از موعد از 30 سازمان و وزارتخانه جزو گروههایی هستند که خواستار تعیین تکلیف در این زمینه شده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: