کد خبر: ۱۰۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 18
شفا آنلاین>سلامت>مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر زنجان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر این استان، شب گذشته (پنجشنبه ) به 84 مسافر گرفتار در برف و کولاک، امدادرسانی کردند.

به گزارش شفا آنلاین،اسماعیل خردمند افزود: 55 مسافر در مسیر زنجان - تبریز، 20 مسافر در زنجان - دندی و 9 مسافر نیز در مسیر زنجان - طارم، از سوی امدادگران این جمعیت در هوای سرد و یخی امدادرسانی شدند.
وی اظهارکرد: امدادگران و نجاتگران این جمعیت به چهار حادثه دیده خودرو پژو 206 واژگون شده در مسیر زنجان - ایجرود و مصدومان ناشی از برخورد پراید با نیسان وانت که پنج مصدوم و یک کشته داشت، امدادرسانی کردند.
خردمند افزود: طی 24 ساعت گذشته تعداد 20 نفر از مسافران نوروزی عبوری از جاده های ارتباطی این استان به منظور مداوا و درمان سرپایی به پایگاه هلال احمر غزال در مسیر زنجان - خرمدره، پایگاه امدادی ابهر و پایگاه تیر پارک در جاده زنجان - تبریز، به صورت حضوری مراجعه و پس از دریافت خدمات، زنجان را به سمت مقصد مورد نظر ترک کردند.
وی اظهار داشت: هم اکنون علی طاهری مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان در حال بازدید از پایگاه های امداد و نجات جاده ای و پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است تا از وضعیت امکانات و تجهیزات و آمادگی نیروها، مطلع شده و در صورت نیاز نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.
مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به محض بارش برف، نیروهای امداد و نجات جاده ای زنجان سوار بر خودروهای دراختیار به گشت زنی پرداختند تا مسافران نوروزی با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری از جاده های زنجان تردد کنند.
خردمند اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر زنجان با استقرار در 13 پایگاه ثابت و سیار و دو موقت، روزانه با 350 نیرو و 47 دستگاه خودرو اعم از آمبولانس و خودروهای نجات و عملیات در طرح نوروزی امسال شرکت دارند و علاوه بر این، یک تیم امداد و کوهستان نیز در مسیر ارتباطی تهم - چورزق مستقر هستند تا در صورت نیاز به یاری آسیب دیدگان بشتابند.
وی با بیان اینکه طرح های نوروزی هلال احمر استان زنجان در قالب دو حوزه امداد و نجات و جوانان از 25 اسفند جاری تا 15 فروردین 95 به مرحله اجرا در آمد اظهار کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، جوانان جمعیت هلال احمر نیز که از 24 اسفند جاری آغاز شده و تا 14 فروردین سال آتی ادامه خواهد یافت، با هدف راهنمایی و توزیع بروشور برای آگاهی بخشی بیشتر به منظور کاهش میزان وقوع تصادفات، مصدومان و فوتی های احتمالی اجرا می شود.
خردمند ادامه داد: این طرح در قالب 18 پست اجرا و 687 نیروی شرکت کننده در این طرح در مبادی ورودی و خروجی شهر و اماکن تاریخی، سیاحتی و زیارتی مستقر هستند.
وی افزود: سامانه 112 ندای امداد این جمعیت برای دریافت درخواست یاری مسافران بطور 24 ساعته فعال خواهد بود و مرکز عملیات اضطراری EOC این جمعیت نیز حوادث احتمالی را مدیریت خواهد کرد تا نزدیک ترین اکیپ برای امداد رسانی به محل سانحه اعزام شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: