کد خبر: ۱۰۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 17
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>محققان آلمانی با تجزیه و تحلیل اسید های آمینه موجود در کلاژن های استخوانی انسان های نئاندرتال که در دو نقطه متفاوت از کشور بلژیک به دست آمده بود ، به نتایج جدیدی در خصوص رژیم غذایی این گونه خاص دست یافتند .
به گزارش شفا آنلاین،پیش از این فرض بر این بود که نئاندر تال ها همانند دیگر شکارچیان از موجوداتی همانند گوزنها ، اسب وحشی و یا گاومیش های کوهان دار در رژیم غذایی خود استفاده می کنند ، اما پژوهش های جدید نشانگر این حقیقت است که این گونه منقرض شده انسانی  همانند گیاهخواران بزرگ مثل ماموت ها و کرگدن ها ، از گیاهان نیز تغذیه می کردند .

بررسی رژیم غذایی نئاندر تال ها و رمز گشایی ژنتیکی از بقایای استخوانی آن ها و در نهایت  جمع آوری مدارک و شواهد در این خصوص به ما کمک می کند که مسیر تکامل انسان های امروزی را بهتر مطالعه کرده و به این موضوع به صورت  ژرف تری بنگریم .

در ادامه این بررسی ها مشخص گردید که گیاهان حدود 20 درصد از رژیم غذایی نئاندر تال ها را تشکیل م یدهد .

هروه بوچرنس از مرکز انسا ن شناسی در دانشگاه توبینگن آلمان در این مورد اظهار داشت که بررسی رژیم غذایی نئاندر تال ها و رمز گشایی ژنتیکی از بقایای استخوانی آن ها و در نهایت  جمع آوری مدارک و شواهد در این خصوص به ما کمک می کند که مسیر تکامل انسان های امروزی را بهتر مطالعه کرده و به این موضوع به صورت  ژرف تری بنگریم .

نتایج بررسی ها ی فوق که با مطالعه  ایزوتوپ های استخراج شده  از اسید های آمینه به دست آمده است در ادامه به محققان کمک می کند که با شناخت هر چه بیشتر این گونه خاص ، دلائل انقراض آن را بیش از پیش شناخته و مورد مطالعه قرار بدهند . senckenberg.de

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: