کد خبر: ۱۰۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 15
شفاآنلاین :اجتماعی >مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بااشاره به 500 میلیون مراجعه سالانه به مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: این سازمان در جهت حل مشکلات معیشتی، درمانی و اجتماعی بیمه شدگان و مستمری بگیران تلاش بی وقفه می کند.

به گزارش شفاآنلاین، سیدتقی نوربخش در همایش دستاوردهای حوزه معاونت درمان در راستای تحقق نهضت فناوری اطلاعات، اظهار داشت: در شرایط بحران اقتصادی کشور قطعا فشارهای زیادی به این سازمان وارد شد اما امروز با راه اندازی سیستم HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی) در تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی کار بسیار بزرگی در سازمان انجام شد که هم به دولت و هم مردم کمک موثری می شود.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به لحاظ گردش مالی و گسترش فعالیت ها با هیچ سازمان دیگری قابل مقایسه نیست، افزود: تامین اجتماعی به نیمی از جمعیت کشور خدمات ارائه می کند و در بخش درمان نیز سالانه حدود 500 میلیون بار مراجعه کننده به مراکز درمانی ملکی دارد.
وی ادامه داد: هر ایرانی در سال به طور متوسط بین 10 تا 12 بار به درمان مستقیم یا غیر مستقیم تامین اجتماعی مراجعه می کند و بدین ترتیب به لحاظ اهمیت بعد مالی و خدمت رسانی، سازمانی بی نظیر هستیم.
نوربخش با بیان اینکه مدیریت سازمان تامین اجتماعی باید بر کنترل و نظارت، سرویس دهی و منابع حساس باشد، خاطرنشان کرد: این سازمان صرفا در حوزه درمان حدود 17 هزارمیلیارد تومان هزینه می کند که بدون مدیریت این سه فاکتور، ارائه خدمات بهینه مقدور نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه خدمات این سازمان متنوع و متکثر است، افزود: ابعاد سازمان تامین اجتماعی غیر قابل قیاس با هر نهاد و دستگاه دیگری است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نهضت آی تی را راه برون رفت از تمام مشکلات سازمان ارزیابی کرد و گفت: تاکنون نتوانستیم همگام با دانش بشری حرکت کنیم و باید درصدد جبران این عقب ماندگی باشیم تا بتوانیم به نحومطلوب تری به مردم سرویس دهی داشته باشیم.
نوربخش با بیان اینکه بحث HIS جزیی از مباحث حوزه آی تی است، گفت: خرسندیم که امروز سیستم اطلاعات بیمارستانی در تمامی مراکز درمانی ملکی سراسر کشور مستقر شده و با استقرار آن قدم بسیار بزرگی برداشته شده است.
وی افزود: استقرار سیستم اطلاعات تغییر بسیار بزرگ و نقطه مثبتی در سازمان بود که آثار عملی مطلوبی بر تمام بخش ها دارد.
نوربخش اظهار امیدواری کرد که با ایثار و همدلی و نگاه مشترک، شاهد سازمانی برتر با ارائه خدمات بهینه باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: