کد خبر: ۱۰۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
رئیس اورژانس کشور:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رئیس اورژانس کشور به وجود دو هزار و ۱۶۲ پایگاه زمینی اورژانس در کشور اشاره کرد و از افزایش ۱۰ درصدی این پایگاه ها نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر امین صابری نیا گفت: در ابتدای دوره جدید وزارت بهداشت، با فرسودگی ناوگان اورژانس کشور روبرو بودیم و از مجموع سه هزار آمبولانس، حدود دو هزار و ۴۰۰ آمبولانس نیاز به جایگزینی داشت و تلاش کردیم تا فرسودگی ناوگان اورژانس کشور را به تدریج در طول دو سال گذشته با توزیع آمبولانس های جدید، تا حد زیادی برطرف کنیم.

وی همچنین به وجود ۵۷ اتوبوس آمبولانس و ۲۱ اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت هایی که وزیر بهداشت در جهت افزایش توان لجستیکی اورژانس دارد در سال آینده به آمبولانس های هوایی مجهز و با کیفیت برای ارائه خدمات به مردم ایران، مجهز شویم.

صابری نیا توزیع آمبولانس های مدرن و جدید در کشور را متناسب با شرایط اقلیمی دانشگاه های علوم پزشکی از نظر گرمسیر و یا سردسیر بودن دانست و افزود: این نوع توزیع باعث آرامش پرسنل اورژانس و رفاه بیشتر مردم خواهد شد.

به گفته رئیس اورژانس کشور، در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار ماموریت اورژانسی در کشور انجام شده و در ایام نوروز نیز اورژانس به صورت کامل آماده و فعال است و با حضور در کنار جاده ها باعث آرامش مردم خواهد بود.

صابری نیا اظهار داشت: در تلاش هستیم که تامین نیروی انسانی را با ارتقای رتبه بندی و افزایش توان علمی و جسمی را به حدی برسانیم که در نهایت باعث ارتقای سطح خدمات اورژانس در بخش پیش بیمارستانی شود.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اقدامات گسترده صورت گرفته در بخش اورژانس بیمارستانی، از توسعه و بهسازی ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تامین نیروی انسانی با سابقه و با مهارت در بخش پزشکی و پرستاری در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته تا بیماران در زمان مراجعه به اورژانس با بهترین و قوی ترین نیروها مواجه شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: