کد خبر: ۱۰۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی سازمان فضائی ناسا در بیانیه ای رسمی خبر داد که ماموریت اکتشاف مریخ که قرار بود در سال جاری انجام شود به دلیل بروز مشکلات فنی در سنسور های تشخیص دهنده وضعیت با تاخیر رو به رو شده و در سال 2018 انجام خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان ناسا امیدوار بودند که کاوشگر جدید خود  که تمامی آزمایش های گوناگون را با موفقیت پشت سر گذاشته بود به زودی رهسپار سیاره مریخ کنند ، اما به تازگی سخنگوی سازمان فضائی ناسا در عین ناباوری اعلام کرد که به دلایل فنی عملیات اکتشاف مریخ به تعویق افتاده و این کاوشگر با صرف هزینه ای بالغ بر 150 میلیون دلار برای پرواز در می سال  2018 آماده خواهد بود .

سنسور های تشخیص دهنده وضعیت که قادر به بررسی و اعلام وضعیت حرکاتی معادل یک اتم هیدروژن هستند با مشکل روبرو شده و این نقص عامل اصلی تاخیر در اجرای پروژه است .

بروس بانردت  ، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت که در حال حاضر ممکن است احساس شود که ما با حسرت به تاخیری که باعث توقف پروژه شده می نگریم ، اما همه چیز تحت اختیار بوده و امیدوارانه به حل این مشکل خواهیم پرداخت .

پیش از این عنوان شده بود که این کاوشگر در تاریخ 4 مارس سال جاری بر سطح مریخ فرود خواهد آمد اما نقص فنی غیر قابل پیش بینی که در اواخر ماه دسامبر 2015 به وجود آمد ، باعث شد که این پرواز برای چهارمین بار به تاخیرافتاده و تیم طراحان این کاووگر در گیر مراحل تعمیرات و جایگزینی قطعات آن باشند .

تصمیم در خصوص این موضوع که آیا ناسا این ماموریت خاص را ادامه داده و یا با توجه به هزینه های تخمین زده شده آن را متوقف خواهند کرد، قابل پیش بینی نبود اما در پایان بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ،  این سازمان اعلام کرد که تعمیرات و هزینه های آن خللی دراجرای  دیگر پروژه ها ایجاد نخواهد کرد. این تیم پژوهشی در خصوص نقص فنی این کاوشگر اظهار داشتند که سنسور های تشخیص دهنده وضعیت که قادر به بررسی و اعلام وضعیت حرکاتی معادل یک اتم هیدروژن هستند با مشکل روبرو شده و این نقص عامل اصلی تاخیر در اجرای پروژه است .

پروفسور بانردت از اعضای ارشد این تیم پژوهشی در این مورد گفت : پیمانکار و طراح فرانسوی این سنسور ها را نباید مقصر اصلی این مشکل معرفی و هیچ سازمان خاصی را در این نقص به وجود آمده نمی توان متهم کرد . وی در پایان مشکل اصلی در خصوص این تاخیر را نقصی سیستماتیک معرفی کرد و مجموعه عوامل مختلفی را در این حوزه دخیل دانست .

طبق اعلام رسمی ناسا ، ماموریت اصلی این کاوشگر ، کنکاش در خصوص چگونگی تشکیل سیاره مریخ  و سیر تکاملی آن در طول زمان است .

در پایان این سازمان تاریخ 5 می 2018 را برای پرتاب این کاوشگر در نظر گرفته و در ادامه اعلام کردند که در تاریخ 26 نوامبر این کاوشگر بر سطح مریخ فرود خواهد آمد و ماموریت دو ساله خود را آغاز خواهد کرد .

 Discovery


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: