کد خبر: ۱۰۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
شفاآنلاین>سلامت؟تغذیه>" در فصل بهار باید از زیاده‌روی در خوردن, شادی و خشم پرهیز کرد، همپنین از مصرف غذاهای تولیدکننده خون مانند گوشت، شیرینی و چیزهای گرم، تلخ و شور اجتناب کرد."
به گزارش شفاآنلاین،صادقیان _کارشناس طب سنتی _با بیان این مطلب گفت :در افرادی که حفظ سلامت بدنشان برایشان حائز اهمیت است، لازم است که در ابتدای فصل بهار قبل از اینکه اخلاطی که در زمستان ساکن و منجمد شده، به‌واسطه گرمی هوا به حرکت در می‌آیند برانگیخته شود و به‌سمت اعضای ضعیف جاری شده و موجب بروز بیماری شود، به‌اندازه‌ای که ضرورت دارد به پاکسازی بدن بپردازند.

به‌گفته وی در این پاکسازی فرد باید به‌حسب دلایل غلبۀ هر خلط از حجامت، فصد، اسهال و قی بهره ببرد. اما در این فصل فصد و حجامت بسته به نیاز هر فرد از همه مناسب‌تر است، چون خارج‌کننده تمام اخلاط همراه با خون است، به همین دلیل آن را استفراغ کلی نامیده‌اند.

در بهار از شادی و خشم زیاد باید پرهیز کرد

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در این فصل باید از زیاده‌روی در شادی و خشم پرهیز کرد و از غذاهای تولید کننده خون مثل گوشت، شیرینی و چیزهای گرم، تلخ و شور پرهیز کرده و از غذاهایی با طبع سرد که مُسَکِّن اخلاط و معتدل‌کننده رِقّت آنهاست مصرف کنند و غذاهای لطیف و سبک باید بخورند.

صادقیان عنوان کرد: همچنین نباید معده را پُر کرد، ضمن آن توصیه می‌شود از چیزهایی که حرارت را فرو می‌نشانند مانند شربت زرشک، غوره، نارنج و لیمو و بِه و سکنجبین استفاده کنند.

وی بیان کرد: در حد اعتدال حرکت و ورزش کنند و از گرم کننده‌ها, رطوبت‌بخش‌ها, افراط در حرکت, فعالیت و حمام دوری کنند، اما بهترین لباس در این فصل، لباس‌های پنبه‌دار که پنبه کمی دارد، توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی گفت: در صورت امکان از حمام‌های سنتی استفاده کنند، در غیر این صورت از سونا استفاده کنند و کیسه و سنگ‌پا کشیدن را فراموش نکنند. استشمام گلاب، عطر یا گل نرگس، سیب و بِه در این فصل توصیه می‌شود.تسنیم


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: