کد خبر: ۱۰۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا در چند روز اخیر خبر از تایید ایدلویون(Idelvion)، فاکتور 9 انعقادی(نوترکیب)، پروتئین فیوژن آلبومین برای تجویز در کودکان و بزرگسالان مبتلا به هموفیلی B داده است.
به گزارش شفا آنلاین،  ایدلویون، اولین فرآورده پروتئین فیوژن آلبومین است که مورد تایید قرار گرفته و دومین فرآورده پروتئین فیوژن فاکتور9 مورد تایید قرار گرفته در آمریکاست که برای پایداری بیشتر در خون دستکاری شده است.

 پیتر مارکس، سرپرست مرکز ارزیابی و تحقیق محصولات بیولوژی سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «تایید ایدلویون، گزینه‌درمانی مهم دیگری را برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به هموفیلیB فراهم می‌کند تا بتوانند پیشگیری و کنترل بهتری روی خونریزی و کاهش دفعات اپیزودهای آن داشته باشند.»

 براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، هموفیلیB یک اختلال خونریزی‌دهنده ارثی است که مانع از انعقاد طبیعی خون می‌شود. این اختلال به طور اولیه مردان را متاثر می‌کند و در موارد بسیار نادری ممکن است زنان را گرفتار کند.

       مبتلایان به هموفیلیB ممکن است اپیزودهای تکرار شونده خونریزی شدید، بویژه در مفاصل را تجربه کنند که با احتمال تخریب مفصل نیز همراه است. ایدلویون برای جایگزینی فاکتور 9 که در مبتلایان به هموفیلیB عملکرد ناقص دارند، و نیز مبتلایان به بیماری کریسمس یا کمبود مادرزادی فاکتور9 تجویز می‌شود. ایدلویون با استفاده از تکنولوژی DNA نوترکیب متصل‌کننده فاکتور 9 به آلبومین(پروتئینی که در خون یافت می‌شود)، مسئول طولانی‌تر شدن اثر دارو در صورت تزریق داخل وریدی است. ایدلویون برای کنترل و پیشگیری از اپیزودهای خونریزی در صورت نیاز، مدیریت خونریزی متعاقب جراحی و نیز پیشگیری روتین برای کاهش دفعات اپیزودهای خونریزی اندیکاسیون دارد. در شرایطی که برای پیشگیری تجویز شود، ایدلویون در مقایسه با فاکتور 9 تعدیل نشده نیاز به دفعات تزریق کمتری دارد. ایمنی و اثربخشی ایدلویون در 2 مطالعه بالینی چندمرکزی با شرکت در مجموع 90 بیمار بزرگسال و کودک مبتلا به هموفیلی B که بین 1 تا 61 سال سن داشتند بررسی شد.

 در مطالعات مذکور، ایدلویون در کنترل اپیزودهای خونریزی و نیز در مدیریت خونریزی پس از جراحی موثر نشان داده شد. استفاده از ایدلویون به عنوان پیشگیری، به کاهش شمار اپیزودهای خودبخودی خونریزی در سال-با وجود دفعات کمتر اینفیوژن ایدلویون- منتهی می‌شود. هیچ مورد نگران‌کننده‌ای در میان عوارض جانبی آن در مصرف‌کنندگان گزارش نشد. شایع‌ترین عوارض در گزارش‌ها عبارت بود از سردرد. سپید
سایت رسمیFDA
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: