کد خبر: ۱۰۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 06
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سال گذشته(1393) 16 هزار نفر در حوادث جاده ای کشته شدند، گفت: آمار تلفات جاده ای در کشور خوب نیست و باید هماهنگی بین دستگاهی بیشتری برای کاهش این آمار صورت پذیرد.

 به گزارش شفا آنلاین، امیرمحسن ضیایی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: با وجود همه تلاش های انجام شده از سوی هلال احمر و هماهنگی هایی که سایر دستگاه ها با هلال احمر به انجام می رسانند، همچنان شاهد تلفات بسیاری در جاده ها هستیم، بطوریکه فقط در یکسال و در ایام نوروز 950 نفر از هموطنان را از دست دادیم و حال آنکه این آمار با تلفات هوایی یک دوره 10 ساله برابری می کند.
وی تصادفات جاده ای را یکی از مشکلات عمده هلال احمر برشمرد و گفت: 1.2 میلیون نفر سالانه در دنیا جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند که این تلفات هزینه ای میلیارد دلاری در بر دارد.
ضیایی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد طی 10 سال گذشته، 235 هزار نفر در کشور جان خود را در حوادث جاده ای از دست داده اند و دو میلیون و 200 هزار نفر نیز مجروح شده اند که بابت این تعداد 1.5 میلیارد دلار هزینه صرف شده است. همچنین این تلفات و این تعداد مجروح منجر به بروز مشکلات روانی و اجتماعی بسیاری در کشور شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین گفت: هزینه ای که بابت حوادث جاده ای در کشور صرف می شود، 1.4 درصد درآمد کل کشور را در بر می گیرد.
وی افزود: با توجه به بهبود زیرساخت ها، مهندسی جاده ها، بهبود وضعیت ساخت خودرو و نیز هماهنگی با سایر دستگاه و نیز مشارکت مردم به میزان بسیار زیادی تلفات کاهش پیدا خواهد کرد.
ضیایی همچنین با اشاره به استفاده از کمربند ایمنی تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی 50 درصد از تلفات و ضایعات جاده ای را کاهش می دهد. همچنین استفاده از کلاه ایمنی موجب کاهش 70 درصدی تلفات می شود.
وی با تاکید بر انجام اقدامات سخت افزاری، عملیات های امدادی و نیز فعالیت های انسانی افزود: با ایجاد حساسیت بیشتر در میان مردم، آنان از مسئولان مطالبه بیشتری خواهند داشت و این مساله باعث توجه بیشتر مسئولان به هلال احمر و کمک بیشتر به این نهاد خواهد شد.ایرنا
برچسب ها: نشست ، خبری ، تلفات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: