کد خبر: ۱۰۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 05
شفا آنلاین>سلامت>سازمان انتقال خون جمهوری اسلامی ایران مشاور سازمان بهداشت جهانی (WHO)در تبیین استراتژی سلامت خون منطقه مدیترانه شرقی این سازمان(EMRO) است.

 به گزارش شفا آنلاین، ایران در تدوین سند استراتژی یاد شده نقش مشاور را ایفا می کند و در این زمینه با سازمان جهانی بهداشت همکاری می کند.
از سال 2014 گروهی از صاحب نظران انتقال خون در منطقه به دعوت WHO-EMRO تشکیل شد. نتایج مطالعات این گروه قرار است ابتدا در اردیبهشت ماه 1395 به تائید مدیران انتقال خون و سپس در مهرماه 1395 به تصویب وزرای بهداشت کشورهای منطقه برسد.
با توجه به تجربه موفق سازمان انتقال خون ایران در تدوین استراتژی ملی و متعاقب سفر دکتر عبدالله (نماینده سلامت خون سازمان جهانی بهداشت در منطقه) به ایران؛ از سازمان انتقال خون ایران دعوت شد تا نقش فعالی را در تدوین این سند (مطالعه یاد شده) ایفا کند و نمایندگان این سازمان همچنین برای سخنرانی و شرکت در اجلاس مشورتی منطقه به منظور تهیه خون و محصولات کافی و سالم در بلایا و بحران ها نیز دعوت شده اند.
پیش از این نیز نماینده سازمان بهداشت جهانی(WHO ) در مدیترانه شرقی، جمهوری اسلامی ایران را بهترین گزینه برای میزبانی روز جهانی اهدا کنندگان خون در سال 2018 در منطقه اعلام کرده بود.
نماینده منطقه ای سازمان جهانی بهداشت اواسط بهمن ماه سالجاری برای مذاکره و گفت و گو با مدیرعامل سازمان انتقال خون به ایران آمده بود.
سازمان بهداشت جهانی سال 2020 را سال اهدای خون 100 درصدی داوطلبانه اعلام کرده است؛ اما ایران 6 سال است که به این موفقیت دست یافته و در واقع 12 سال زودتر از هدفگذاری سازمان بهداشت جهانی به این مهم رسیده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: