کد خبر: ۹۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 05
آریایی‌نژاد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح شناسه اصالت باوجود ضرورت‌های فراوانش باید پرقدرت از سمت مجلس دنبال شود و با نظارت دقیق بر دولت این مطالبه از نهادهای اجرایی جریان داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین : احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در خصوص ضرورت نصب شناسه اصالت و سلامت دارو و مواد غذایی گفت: انجام هر راه و روشی که بتواند اعتماد و اطمینان مردم را نسبت به کالاهای بهداشتی، غذایی و درمانی مورداستفاده آن‌ها افزایش دهد ضروری است.

وی در ادامه افزود: مردم باید اطمینان پیدا کنند کالایی که به دستشان می‌رسد سالم بوده و در مراکز معتبر تولیدشده است. بعضی از داروها و محصولات تولید داخل که با قیمت پایین‌تری توزیع می‌شوند با شناسه اصالت و سلامت این اطمینان را به مصرف‌کننده می‌دهند که وضعیت سلامت آن محصولات در حد قابل قبولی و استانداردهای بین‌المللی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به گزارش کمیسیون اتاق بازرگانی که مدعی بود برچسب اصالت رقمی نزدیک به پانصد میلیارد تومان هزینه اضافی به صنعت دارو تحمیل کرده است و کارایی لازم را ندارد گفت: مهم اطمینان و اعتماد مردم به‌سلامت محصولات مصرفی‌شان است، شکل و روش کار اگر دارای نواقصی باشد قابل‌تغییر است و نمی‌توان برای یک ایراد کل طرح را زیر سؤال برد.

آریایی‌نژاد درباره چگونگی پیگیری این طرح از طرف مجلس با توجه به‌سرعت پایین اجرای آن از طرف وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو توضیح داد: چون یک‌پایه و اساس و چارچوب مشخصی برای این مسئله تعریف‌نشده، برای مجلس در خصوص این طرح ابهامات زیادی وجود دارد و به‌نوعی مجلس در این طرح گیرکرده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مجلس توانایی ندارد که خیلی پرقدرت وارد این مسائل بشود و یا اینکه عده‌ای نمی‌خواهند اجرای آن تسریع شود چراکه از اعضا کمیسیون میل و رغبتی برای انجام این طرح احساس نمی‌شود. هرچند این طرح باوجود ضرورت‌های فراوانش باید پرقدرت از سمت مجلس دنبال شود و با نظارت دقیق بر دولت این مطالبه از نهادهای اجرایی جریان داشته باشد.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: