کد خبر: ۹۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 07
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان گفت:برای کاهش آمار تلفات و حوادث رانندگی و حفظ سلامت مردم در جاده ها و خیابان ها ،برخی رانندگان که مرتکب بیشترین جرائم رانندگی می شوند باید تحت معاینات و بررسی های روانپزشکی اجباری قرارگیرند.
دکتر فربد فدایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود:بدون شک اکثریت بیماری ها،حوادث و عللی که منجر به بیماری یا فوت افراد می شوند با مسائل روانی ارتباط مستقیم دارند که باید به این مسایل توجه جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه دولت و مردم هر سال میلیاردها تومان خرج برای درمان مبتلایان به سرطان ریه انجام می دهند. اما مهم تراز درمان این نکته است که از نظر روانپزشکی ببینیم چرا عده ای از افراد با وجود این که به عنوان نمونه مخاطرات سیگار را می دانند اما هنوز هم به سمت آن می روند و زمینه را برای بروز بیماری های مهلک و سرطان ها مساعد می کنند.

  1. وی ادامه داد:یا این که ما می دانیم هر سال حدود بیست هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور از بین می روند.حال آنکه وزارت بهداشت توجه به اورژانس های کشور را یکی از اولویت های خود قرار داده است. اما با توجه به این که در اکثریت این موارد حوادثِ رانندگی منجر به فوت، نقش عمده تری را دارد باید سوال کرد که بهتر نیست ابتدا رانندگان را از نظر روانپزشکی مورد معاینه و بررسی قرار دهیم؟

Image result for ‫تصادف رانندگی‬‎
این روانپزشک خاطرنشان کرد: تعدادی از رانندگان هستند که مرتکب بیشترین جرائم رانندگی می شوند که کار آنها زندگی خود و دیگران را به مخاطره می اندازد و باید آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین افزود: برای رانندگانی که زمینه اختلالات شخصیتی و روانی ندارند که منجر به حوادث رانندگی شوند اما نسبت به ایمنی خود بی توجه هستند یا نکات لازم برای یک رانندگی مناسب را رعایت نمی کنند در این موارد هم عوامل روانی نیز نقش دارد که این امر هم نیازمند بررسی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: