کد خبر: ۹۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت عصر روز گذشته به صورت زمینی تهران را به مقصد شرقی‌ترین شهرستان استان اصفهان، خور و بیابانک ترک کرد و در این سفر بر لزوم استقرار و توسعه اورژانس جاده‌ای و هوایی در شرق استان اصفهان تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در سفر به اصفهان، طرح توسعه بلوک زایمانی بیمارستان حشمتیه شهرستان نایین را افتتاح کرد. بلوک زایمانی این بیمارستان در زمینی به مساحت 250 متر مربع در طول شش ماه و با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان، در قالب ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها، مورد بازسازی قرار گرفته است.

هاشمی همچنین صبح امروز از بیمارستان 32 تختخوابی در حال ساخت خور بازدید و بر لزوم تسریع تکمیل آن تاکید کرد. با دستور وزیر بهداشت مقرر شد تا برای تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان، اعتبار مورد نیاز تامین و در سال 95، به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین دستور تامین متخصص مورد نیاز این شهر و استفاده از نیروهای بومی در ارائه خدمات به مردم را صادر کرد و از مرکز درمان بستر شادن یغمایی این شهر بازدید و با پرسنل و بیماران این مرکز، گفت‌وگو کرد و سپس با حضور در شهر فرخی، از مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی این شهر بازدید کرد.

افتتاح و بهره‌برداری از مرکز درمان بستر جندق در منطقه کویری کشور

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود مرکز درمان بستر ثامن الحجج (ع) در شهر جندق از توابع شهرستان خور و بیابانک را که در زمینی به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع و با زیربنای یک هزار و 500 متر، قرار دارد، افتتاح کرد. این مرکز با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

تاکید بر توسعه اورژانس جاده‌ای و هوایی در شرق استان اصفهان

هاشمی در ادامه سفر خود به استان اصفهان صبح امروز، در جمع مردم شهر فرخی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری به مردم این منطقه، به عقب ماندگی‌های موجود در شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک اشاره کرد و گفت: مردم شهر فرخی در زمان بیماری حداقل باید 250 کیلومتر را طی کنند تا به نایین برسند که ممکن است در آنجا نیز وضعیت مناسبی وجود نداشته باشد.

وی افزود: دولت علی‌رغم مشکلات اعتباری، نسبت به حل مشکلات در کشور، عزم جدی دارد. البته ممکن است برخی از مشکلات، مربوط به قانون باشد. به عنوان مثال طبق قانون، نمی‌توان در روستایی که کمتر از هزار و 500 نفر جمعیت دارد، خانه بهداشت ساخت. همچنین نمی‌توان در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر مرکز بهداشت، در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر مرکز درمان بستر و در شهرستان‌های کمتر از 50 هزار نفر بیمارستان ایجاد کرد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تسریع بهره‌برداری از بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان خور و بیابانک، ادامه داد: باید برای استقرار و توسعه اورژانس جاده‌ای و هوایی در این شرق استان اصفهان تصمیمات مناسبی بگیریم. این مهم نیازمند همدلی و همکاری مقامات و مسئولان استانی است.

هاشمی با اشاره به تحصیل دانشجویان این منطقه در رشته‌های مختلف پزشکی، گفت: امیدوارم که بتوانیم از نیروهای متخصص و فوق تخصص بومی خور و بیابانک و شهر فرخی برای ارائه خدمات به مردم در همین مناطق، استفاده کنیم.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت با توصیه به خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی، از مردم این منطقه خواست به فکر سلامتی خودشان باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: