کد خبر: ۹۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان کشور همزمان با نزدیک شدن به ایام چهارشنبه سوری؛ نقش روانپزشکان را در پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از سوختگی بسیار موثر دانست.
دکتر فربد فدایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب بیان کرد: در مورد حوادث چهارشنبه سوری باید علل روانپزشکی را که موجب می شود تعدادی از کودکان،نوجوانان و حتی افراد بزرگسال با اشتیاق کارهای خطرناکی انجام دهند آتش افروزی کنند؛ ترقه؛ فشفشه و یا نارنجک های دست ساز را مورد استفاده قرار دهند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته شود

وی تصریح کرد: بنابراین برای پیشگیری و چه پس از این که فردی مبتلا به عوارض ناشی از سوختگی در پی استفاده از مواد منفجره یا آتش زا و... شده نقش روانپزشکان بسیار حائز اهمیت است.

این روانپزشک ادامه داد: حال با توجه به ضایعات شدیدی که برای این افراد وجود دارد؛آنها افسرده می شوند, امید به زندگی اشان را از دست می دهند .پس درچنین شرایطی برای برگشتن به زندگی عادی نقش روانپزشکی بسیار مهم است.

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: زیرا روانپزشکی نه فقط با تشخیص و درمان اختلالات روانی سر و کار دارد بلکه پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای نا به هنجار و همین طور بازتوانی و توان بخشی از نظر روانی هم حائز اهمیت است.

وی همچنین افزود: یعنی فردی که دچار سوختگی شده و امید به زندگی اش را از دست داده و دیگر کوششی برای بهبود وضعیت خود نمی کند برای حل این موضوع و بازگرداندن وی به زندگی باید از روانپزشک کمک گرفته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: