کد خبر: ۹۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 02
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل دستاوردهای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به ارمنستان را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محسن اسدی لاری با ارائه گزارشی از سفر دو روزه وزیر بهداشت به ارمنستان، توافقات صورت گرفته بین وزیر بهداشت این کشور و وزرای بهداشت کشورهای شرکت کننده در کنفرانس چالش‌های عمومی سلامت را تشریح کرد.

بنابر اعلام وب‌دا، دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان روز دوشنبه 10 اسفند ماه به دعوت وزیر بهداشت ارمنستان به این کشور سفر کرد و ضمن سخنرانی در کنفرانس چالش‌های عمومی سلامت، با وزرای بهداشت کشورهای روسیه، بلاروس و تاجیکستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در این خصوص گفت: سفر وزیر بهداشت کشورمان به جمهوری ارمنستان به دعوت وزیر بهداشت این کشور صورت گرفت. در آذرماه سال جاری که وزیر بهداشت ارمنستان به ایران سفر کرده بود، توافقات خوبی در زمینه همکاری‌های نظام سلامت به ویژه در زمینه دارو بین دو کشور صورت گرفت.

وی با بیان این که سفر وزیر بهداشت به ارمنستان به منظور شرکت در کنفرانس چالش‌های عمومی سلامت صورت گرفت، گفت: این کنفرانس طی روزهای 11 و 12 اسفند ماه در ارمنستان در حال برگزاری است و وزیر بهداشت کشورمان نیز روز گذشته در زمینه سیاست‌های نوین سلامت در جهان و منطقه‌ به ایراد سخنرانی پرداخت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل افزود: در سفر دکتر هاشمی به ارمنستان همچنین در مورد همکاری‌های علمی و تخصصی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه دارو و همچنین موضوع همگرایی متخصصین ایرانی و ارمنی و تشکیل سمینارهای علمی مشترک توافقاتی با مسئولان بهداشتی این کشور حاصل شد. وزیر بهداشت کشورمان در سفر دو روزه خود به ارمنستان و همچنین با وزرای بهداشت شرکت کننده در کنفرانس چالش‌های عمومی سلامت نیز دیدارهای جداگانه‌ای داشت.

وی گفت: دکتر هاشمی در دیدار با وزیر بهداشت روسیه ضمن بررسی اقدامات برای رفع نیازهای دارویی روسیه، در زمینه ثبت دارو و تجهیزات و نیز همکاری‌های علمی در استفاده از تجارب بسیار موفق روسیه در زمینه کنترل و کاهش مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی و همچنین همکاری در زمینه سایر بیماری‌های غیرواگیر و نیز مشارکت‌های علمی و تبادل متخصصین بحث و تبادل نظر کردند. وزیر بهداشت کشورمان همچنین با وزیر بهداشت گرجستان نیز ملاقاتی جداگانه داشت و دو کشور در این دیدار بر ارتقای سطح روابط در حوزه‌های دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کردند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل افزود: همچنین دکتر هاشمی با وزیر بهداشت بلاروس نیز دیداری کوتاه داشت که با توجه به عضویت بلاروس در اتحادیه اوراسیا و تمایل روسای جمهور دو کشور برای ارتقای نظام سلامت، تدوین یک نقشه راهبردی مورد تاکید قرار گرفت و این موضوعات در سفر وزیر بهداشت بلاروس به تهران پی‌گیری خواهد شد.

اسدی لاری، دیدار وزیر بهداشت کشورمان با رئیس جمهوری ارمنستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دکتر هاشمی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان به ایشان، گزارش کوتاهی از روابط و همکاری‌های دو کشور در حوزه سلامت را بیان کرد. در این دیدار موضوع همکاری‌های دارویی و تبادلات علمی و انجام برخی اعمال جراحی پیشرفته که مورد نیاز جمهوری ارمنستان است، مطرح شد که با استقبال بسیار رئیس جمهور ارمنستان مواجه شد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل در پایان از امضاء بیانیه‌ای در کنفرانس چالش‌های عمومی سلامت خبر داد و گفت: در این بیانیه که به امضای وزرای بهداشت 6 کشور شرکت کننده در این اجلاس رسید در زمینه تشریک مساعی در زمینه مقابله با بحران‌های سلامت و همکاری‌های کشورها در زمینه ارتقای سلامت عمومی منطقه و جهانی و به خصوص همکاری‌های منطقه‌ای مورد تاکید قرار گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: