کد خبر: ۹۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 02
شفاآنلاین :سمینار یک روزه نقش ورزش و تغذیه مناسب در درمان بیماران کلیوی فردا در تهران برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت ازبیماران کلیوی ایران، دکتر مهرشاد پورسعید اصفهانی ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: در این سمینار متخصصین پزشکی ورزشی، تغذیه و نفرولوژیست ها درباره مهم ترین مسایل مربوطه سخنرانی خواهند کرد.

دبیر علمی سمینار ادامه داد: با توجه به این که ورزش درمانی و تغذیه مناسب برای بیماران کلیوی و در طیف های مختلف یک راهکار خوب است بنا داریم این مسئله را برای پزشکان بیشترتشریح کنیم تا به غیر از درمان دارویی و جراحی به ورزش و تغذیه بیماران هم توجه داشته باشند.

دکترپورسعید خاطرنشان کرد: به همین دلیل در این سمینار از متخصصین پزشکی ورزشی و متخصصین تغذیه استفاده کرده ایم تا نقش و اهمیت ورزش و تغذیه را در بیماران کلیوی نیز نشان دهیم.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: از آنجا که در گذشته رشته پزشکی ورزشی نبوده اگر هم پزشکان می دانستند ارجاع نمی دانند در نتیجه این قضیه گم می شد؛ اما خوشبختانه از سال 82 رشته پزشکی ورزشی به وجود آمد و دوستان ورزش درمانی در بیماران دیالیزی را آغاز کردند

پورسعید اصفهانی تأکید کرد: به واسطه این امرمی خواهیم به پزشکانی که با بیماران کلیوی ارتباط مستقیم دارند بگوئیم که دیگر این فضا وجود دارد, در نتیجه این امر از نظر اندیشه و دانش گمشده نیست اما چون کم کار شده و نبوده مغفول مانده است.

وی افزود: به طور قطع سبک زندگی درست؛ تغذیه سالم و ورزش مداوم والبته تحت نظرمتخصصین مربوطه موجب داشتن روند درمانی بهتر بیماران کلیوی می شود.

گفتنی است این سمینار یک روزه فردا پنجشنبه در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، جنب سینما قیام؛ ساختمان وزارت کشاورزی از ساعت 8 تا 12صبح برگزار خواهد شد.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: