کد خبر: ۹۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
شفا آنلاین>سلامت>یک بررسی جدید نشان می‌دهد که بسیاری از بازماندگان ابولا، علائمی مغزی دارند که بعد از پشت سر گذاشتن نشانه‌های عفونت کشنده همچنان باقی می‌ماند، به طوری که شش ماه پس از بروز بیماری، این افراد سردرد، کاهش حافظه و افسردگی گزارش می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین، در حالی که سازمان جهانی بهداشت پایان همه‌گیری ابولا را اعلام کرده است ، بازماندگان این همه‌گیری هنوز با عوارض درازمدت آن درگیر هستند.

       یک گروه تحقیقاتی سلامت ۸۲ نفر از نجات یافتگان ابولا را در لیبریا، یکی از سه کشور آفریقایی که در مرکز همه‌گیری سال ۲۰۱۴ ابولا قرار داشت، بررسی کردند. میانگین سن آنها ۳۵ سال بود و اکثراً حداقل ۶ ماه پس از نخستین مواجهه با ویروس، برخی از انواع نشانه‌های عصبی را داشتند. به گفته پژوهشگران این مشکلات شایع شامل ضعف، سردرد، کاهش حافظه، خلق افسرده، درد عضلانی، لرز، حرکات غیرطبیعی چشم و رفلکس‌های نامنظم بود.

       در طول این همه‌گیری، بیش از ۲۸۶۰۰ نفر در غرب آفریقا به ویروس ابولا آلوده شدند و از این تعداد، ۱۱۳۰۰ تن جان خود را از دست دادند.

       این پژوهشگران می‌گویند پی‌بردن به مشکلات احتمالی سلامت مغز که به‌طور طولانی‌مدت ادامه دارند، برای حدود ۱۷۰۰۰ بازمانده این همه‌گیری ضروری است.سپید
WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: