کد خبر: ۹۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 02
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی یکی از الزامات تامین اجتماعی در راستای تضمین انباشت سرمایه بین نسلی بیمه شدگان است.
به گزارش شفاآنلاین : دکترسیدتقی نوربخش در گردهمایی اهمیت حسابرسی داخلی در شرکت‌های شستا که با حضور مدیران عامل شرکت‌های وابسته شستا برگزار شد، بیان کرد: سرمایه گذاری جز الزامات هر صندوق بیمه‌ای است و در سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان تنها سازمان درآمد هزینه ای کشور، سرمایه گذاری و حتی بنگاه داری معنا پیدا می‌کند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر و پرداخت کننده مستمری یا یک سازمان تامین کننده و تولید کننده درمان صِرف نیست، بلکه هر دوی آن هاست و اضافه بر آن 18 مزیت بیمه ای دیگر  از جمله بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، از کار افتادگی و حتی تسهیلاتی مثل وام ازدواج ، هزینه کفن و دفن  را  به افراد تحت پوشش پرداخت می‌کند.
دکتر نوربخش تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی از تعهدات، مکانیسم بیمه ای و روش پرداخت مشخصی برخوردار است و طبیعتا در چنین سازمانی به منظور ایفای تعهدات خود به بیمه شدگان ضرورت سرمایه گذاری احساس می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انجام حسابرسی داخلی را در اطمینان بخشی به صاحبان سرمایه موثر دانست و افزود: مقوله حسابرسی بحث مچ‌گیری و نظارت صرف نیست و در واقع  مکانیسمی است که یک اطمینان بخشی به صاحب سرمایه می‌دهد و مشاوره‌های لازم را برای اصلاح و بهبود فرایندها ایجاد می‌کند و با اقدامات خود کنترلی، موجب ارزش افزایی و بهبود عملیات سازمان تامین اجتماعی در بخش اقتصادی شود.
دکتر نوربخش گفت: حق صاحبان سرمایه است که هم نظارت کنند و وظیفه سازمان هم پاسخ گویی است و این موضوع اطمینان خاطری برای شرکای اجتماعی است.
وی با تصریح بر اینکه باید از بروز بی اعتمادی در بین شرکای اجتماعی و سازمان جلوگیری کرد، بیان کرد: شرکای اجتماعی باید مطمئن باشند سرمایه گذاری هایی که ناشی از انباشت ذخایر مربوط به حقوق آن هاست  به نحو صحیح و درست اداره می شود و حسابرسی داخلی امکان پاسخ گویی درست و شفاف‌تر را فراهم می‌کند.
وی  انجام حسابرسی را در صیانت سیاستها و خط مشی های سازمان موثر دانست و گفت: اگر این اقدام داوطلبانه از سوی شرکت های سرمایه گذاری سازمان  با بهره گیری از حسابرسان زبده انجام شود ارزیابی و صیانت از سیاست ها و خط مشی های سازمان تحقق مییابد و این یقین حاصل می شود که قوانین و مقررات و استراتژی هایی که مجمع و صاحبان سرمایه مدنظر دارند، اعمال می شود.
نوربخش با اشاره به برقراری تعامل مناسب و مثبت سازمان با سازمان های نظارتی و حسابرسی تاکید کرد: در صورت عدم اجرای حسابرسی داخلی با فقدان مدیریت خطا و پاسخ گویی روبه رو هستیم و شناسایی و ارزیابی ناکافی از ریسک ها غیرممکن می شود و با انتقال ناکافی اطلاعات در سطح افقی و عمودی مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی هلدینگ بزرگی با وظایف مهمی در تامین مستمری و ایجاد امنیت خاطر و تولید امنیت اجتماعی برای نیروهای مولد، فعال و شاغل کشور است و با توجه به اینکه 40 میلیون بیمه شده دارد باید به طور ویژه و کامل به تعهدات خود در مقابل آن ها عمل کند.
دکتر نوربخش با اشاره به ضرورت حاکمیت اصولی چون قانون مداری، برنامه محوری و پاسخ گویی در سازمان گفت: این اصول و ارزش ها در سازمان حاکم و جاری است  و در صورت فقدان هریک از آن‌ها ، سازمان آسیب جدی می‌بیند.
وی با ابراز خرسندی از تدوین برنامه راهبردی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: خوشحالم که سازمان بعد 40 سال صاحب برنامه و سند مدون راهبردی شده است و حقیقتا در سازمانی با این وسعت ماموریتی باید به برنامه‌ای با امکان اصلاح و پویایی مجهز باشد که خوشبختانه امروز با تدوین آن، نقشه راه ارزشمند و قابل دسترسی برای سازمان به تصویب رسیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: