کد خبر: ۹۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 04
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که از دست دادن وزن در کسانی که به این عارضه مبتلا هستند به شخص مورد نظر احساس قدرتمند بودن داده وبه افراد کمک شایانی در جهت بالا بردن اعتماد به نفس می کند .

به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان در مطالعات اخیر خود  به این نتیجه رسیده اند که افزایش اعتماد به نفس و احساس قدرتمند بودن تنها  بخش و اتفاق مثبت رخ داده  در شخصیت افراد چاقی که موفق به کاهش وزن خود شده اند نبوده و کم کردن کیلوگرم های اضافه بدن به  افزایش توان مغز و بهبود حافظه منجر می شود .


غذا خوردن و زیاده روی کردن در مصرف مواد غذائی به طور فزاینده ای باعث اختلال  و کاهش عملکرد مغز شده و چاقی مهمترین عامل کاهش عملکرد در این عضو حیاتی است .

تازه ترین تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه کمبریج نشانگر این موضوع است که اضافه وزن وچاقی به طور مستقیم  بر حافظه  تاثیر گذاشته  و کاهش وزن و تمرینات ورزشی می تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند .  دراین تحقیقات مشخص شد که اشخاصی با اندام مناسب تر نسبت به افرادی که دچار اضافه وزن هستند ، فعالیت های فکری بهتری داشته و از حافظه بهتری نسبت به افراد سنگین وزن تر برخوردار هستند .

در این آزمایش از دو گروه کلی آزمایش شوندگان استفاده شد که افراد مورد نظر در یکی از این گروه ها؛ توده های چربی بیشتری در بدن خود  داشتند و در گروه دیگر از افرادی استفاده شد که ترکیب بدنی متناسب تری داشتند . در پایان این مطالعات مشخص شد که در حوزه حافظه نگاری ؛ افراد چاق تر نسبت به افراد سبک وزن با مشکل بیشتری در خصوص حافظه بلند مدت مواجه هستند .

در این پژوهش محققان دریافتند که چاقی باعث اختلال در قسمتی از مغز شده که با نام هیو کامپ شناخته می شود . هر گونه تغییر در این قسمت از مغز به طور مستقیم باعث اختلال در حافظه و یادگیری شده و در قسمت دیگری به نام فرونتال نیز اثر گذار خواهد بود که مسئولیت تصمیم گیری ، حل مساله و احساسات را به عهده  دارد .

دکتر لوسی چک از پژوهشگران ارشد حاضر در این مطالعات درباره یافته های این پژوهش عنوان می کند که غذا خوردن و زیاده روی کردن در مصرف مواد غذائی به طور فزاینده ای باعث اختلال  و کاهش عملکرد مغز شده و چاقی مهمترین عامل کاهش عملکرد در این عضو حیاتی است .

در پایان این گونه به نظر می رسد که  تلاطم افکار ، عدم تصمیم گیری ، کاهش یادآوری و اختلالات حافظه به طور خاص با اضافه وزن رابطه مستقیم داشته و درمان این عارضه کمک شایانی به حل این مشکلات خواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: