کد خبر: ۹۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 29
شفا آنلاین>سلامت>معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش شمار درخواست های دانشجویان خارجی برای ورود به این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،علی خردمند در نشست مطبوعاتی روز بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران - 17 اسفندماه جاری - گفت: از سال 2011 تاکنون ، 12 هزار پرسشنامه درخواست تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی دانشجویان خارجی تکمیل شده است اما چون ما دانشجویان برتر را انتخاب می کنیم و تعدادی از آنان نیز در فضای رقابتی، جذب دانشگاه های دیگر منطقه می شوند ما از این رقم، فقط برخی از دانشجویان خارجی را پذیرش کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: حدود 500 دانشجوی خارجی از 33 کشور جهان از تمام قاره ها به جز استرالیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می کنند.
خردمند با اشاره به رتبه 300 تا 600 دانشگاه علوم پزشکی تهران بین دانشگاه های جهان در رتبه بندی های مختلف معتبر جهانی افزود: این رتبه معمولا بین 2 هزار و 500 دانشگاه سنجیده می شود.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به همکاری های بین المللی این دانشگاه با دانشگاه های خارجی اشاره کرد و گفت: در راستای این همکاری ها و امضای تفاهم نامه بین این دانشگاه و آکادمی طب سنتی چین، دانشجویان چینی از مهر سال آینده برای تحصیل در رشته طب سنتی به ایران می آیند.
خردمند افزود: طب سنتی چین و ایران ، تفاوت ها و اشتراک هایی با هم دارند که می توانند در تعامل با هم ، نتیجه بهتری داشته باشند.
وی با اشاره به روز بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در 17 اسفند نیز گفت: در این روز مراسمی با حضور دانشجویان خارجی این دانشگاه در موزه علوم پزشکی تهران برگزار می شود تا کشورهای مختلف با فعالیت های آموزشی و بین المللی ما آشنا شوند.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: هر سال با برگزاری این مراسم، کشورهایی که در دانشگاه ما دانشجو ندارند، خواستار تحصیل دانشجویان خود در ایران می شوند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: