کد خبر: ۹۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 28
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان خبر داد
شفاآنلاین:جامعه>رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از ارائه پیشنهادی مبنی بر اختصاص سبد کالای ویژه سالمندان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین : فرید براتی سده در نشستی که با عنوان بررسی دستاوردهای سفر به کشور مالت در حوزه سالمندان برگزار شد، اظهار داشت: گروهی کارشناسی متشکل از سازمان بهزیستی و وزارت تعاون چندی پیش سفری به کشور مالت برای آشنایی با برنامه عملی مادرید داشتیم.

وی با اشاره به این‌که برنامه عمل مادرید برنامه مصوب جهانی برای برنامه‌ریزی در خصوص سالمندان است، افزود: بیش از 14 کشور از جمله روسیه، چین، هند، ترکیه، فیلیپین، کامرون، ازبکستان، تونس، بلاروس، مالت و ... در این برنامه عملیاتی شرکت دارند و در نشستی که برگزار شد افراد نخبه در زمینه سالمندی مطالب خود را ارائه کردند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به دوره مدیریتی یک ساله خود در دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: این شورا از لحاظ وضعیت نیروی انسانی و بودجه مشکلات اساسی داشت اما خوشبختانه توانستیم برای آن ردیف بودجه‌ای از اعتبارات سازمان بهزیستی و اعتبارات وزارت تعاون اختصاص دهیم که در مجموع 5 میلیارد تومان است.

براتی بیان کرد: ما در این شورا نیاز به همکاری بین بخشی داریم چرا که وظیفه این شورا فقط سیاستگذاری است و در حوزه اجرایی نباید فعالیت خاصی انجام دهد. ما در حوزه سلامت و روان سالمندان نیاز به فعالیت‌هایی داریم و در همکاری با دانشگاه‌ها بخشی از این فعالیت‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در بحث سالمندان نیاز به شاخص‌های سالمندی فعالی داریم که از سال گذشته در حال تدوین این شاخص‌ها هستیم. ما در حوزه NGO مرتبط با امور سالمندان دچار ضعف هستیم و در سفر به کشور مالت متوجه شدیم که NGO های آنها در این زمینه چقدر فعال هستند و در کشور ما این نهادها با نهادهای دولتی ارتباط کمی دارند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به سند ملی سالمندان در دبیرخانه این شورا گفت: با وجود این سند نمی‌دانیم چرا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنان به دنبال نوشتن سند دیگری است در صورتی که باید به فکر تجمیع و تدوین این اسناد باشیم.

وی در پایان با اشاره به پیشنهادی در خصوص اختصاص سبد کالا ویژه سالمندان از سوی دبیرخانه شورای عالی سالمندان به وزارت تعاون شده است، گفت: همچنین در طرحی دیگر به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی چندساعته برای سالمندانی که 2 سال تا بازنشستگی آنها باقی مانده است، داریم که آنها را با ویژگی‌های دوران سالمندی و شرایط خاص آن آشنا کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: