کد خبر: ۹۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 29
رئیس انجمن آتراسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران از سرعت افزایش قابل توجه شیوع سکته حاد قلبی در کشور خبر داد.
دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: شیوع سکته حاد قلبی در کشور ما سرعت افزایش قابل توجهی داشته است؛ البته یکی از عوامل موثر در این امر زندگی ماشینی، تغییر شیوه زندگی و عدم تغذیه صحیح؛ چاقی و سایر علائم و همچنین افزایش امکانات تشخیصی در کشور است.

وی با اشاره به این که افراد جامعه ما در اکثر مواقع به بیماری های قلبی توجه جدی ندارند؛ باتوجه به تغییر شیوه زندگی به ویژه در دو دهه اخیر شاهد افزایش بیماری های قلب و عروقی و در عین حال در سنین پائین تر هستیم.

Képtalálat a következőre: „‫سکته قلبی‬‎”

متخصص بیماری های قلب و عروق تأکید کرد: افرادی که بیماری قلبی ثابت شده داشته و درمان شده اند برای نمونه دچار سکته حاد شده اند که آنژیوپلاستی و رگ ها باز شده و یا عمل جراحی قلب کرده اند در صورت انجام به موقع این درمان ها تصور نکنند که افراد ناتوانی هستند.

فوق تخصص آنژیوپلاستی و والولوپلاستی در ادامه خاطرنشان کرد: بلکه درست از نظر متخصصین قلب بسیاری از این افراد برعکس به دلیل گرفتن درمان های به موقع نسبت به جمعیتی که امکان دارد به ظاهر سالم باشند کمتر در معرض خطر هستند. بنابراین با رعایت موازین درمانی و مصرف داروها ،باید خود را فردی موثر و در عین حال سالم بدانند که برای پیشگیری ثانویه نیز دارو و مقررات را رعایت می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: