کد خبر: ۹۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 27
متخصص جراح استخوان و مفاصل در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص جراح استخوان و مفاصل با توجه به نزدیکی بهار، آغاز سال نو و خانه تکانی،توصیه های مهمی ارایه کرد.
دکتر فرشید باقری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: کار در ارتفاع مانند روی نربان؛ پنجره و جا به جایی اشیاء و تمیزکاری ها در آغاز خانه تکانی ها طی روزهای منتهی به پایان سال زیاد می شود.

وی هشدار داد: در مواردی مانند استفاده از نردبان برای شستوی پنجره ها که اغلب بدون حفاظ می باشند نیز ریسک سقوط فرد از ارتفاع زیاد است.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: نردبان های یک طرفه امنیت ندارند و خطر سقوط از نردبان اغلب با شکستگی های مچ دست و ناحیه لگن همراه است؛ بنابراین استفاده از نردبان باید دو طرفه و دارای ایمنی های لازم باشد.

وی تأکید کرد: بنابراین خانم ها باید  از مهارت های تعادلی استفاده کنند؛ حال افرادی که با فشار خیلی زیاد شستشو و گرد گیری را با حرکات تکراری انجام می دهند حالت التهاب و کشیدگی در تاندون های مربوط به ناحیه آرنج و مچ در این افراد پیدا می شود.

باقری افزود: دردهای مچ دست هم در این تمیزکاری ها زیاد دیده می شود که به علت التهاب تاندونی در مجاورت شصت دست و نزدیک مچ رخ می دهد که حرکات تکراری مچ منجر به این امر می شود .التهاب آنها هم می تواند دردهای طولانی مدت چندماهه ایجاد کند که نیازمند تزریق کورتون و گاهی اوقات در دراز مدت منجر به عمل جراحی می شود.

وی توصیه کرد: جا به جایی اشیاء سنگین و حجیم باید توسط دو نفر انجام شود؛ اشیاء کم حجم نیز باید به بدن چسبیده و سپس حمل شود یعنی نباید پائین تر از لگن و بالاتر از سینه حمل شوند.

متخصص جراح استخوان و مفاصل میزان بروز جراحت نظیر قطع تاندون را در زمان خانه تکانی زیاد دانست و افزود: درصورت استفاده از محلول های داغ ،خطر سوختگی ها نیز افزایش می یابد.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که کارهای مربوط به خانه تکانی توسط افراد حرفه ای که کارشان این است انجام شود. اما اگر افراد خودشان تمایل به انجام آن دارند زودتر و تدریجی به نظافت بپردازند تا بر اثر خستگی ،مهارت ها و دقت های لازم از بین نرود و آسیب ها نیز کاهش یابند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: