کد خبر: ۹۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 28
شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد، افرادی که به‌طور مرتب ورزش می‌کنند و خواب شبانه کافی دارند به نسبت کمتر در معرض سکته قلبی قرار می‌گیرند.
به گزارش شفا آنلاین، محققان دریافتند در میان 300 هزار آمریکایی بزرگسال، افرادی که به‌طور منظم هفت الی هشت ساعت خواب شبانه دارند، در مقایسه با کسانی که کمتر یا بیشتر می‌خوابند، 25 درصد کمتر در معرض سکته قلبی قرار دارند.

       عزیزی سیشز، محقق ارشد این تحقیق از مرکز تغییرات رفتاری سلامت در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک گفت: «بعضی از ما به خواب همچون دشمن نگاه می‌کنیم اما باید در نظر داشته باشیم خواب بر امور زندگی ما تاثیرگذار است.» او اضافه کرد: «شواهد به شکل فزاینده‌ای نشان می‌دهد خواب کافی بعد از رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم، «سومین ستون» یک سبک زندگی سالم است.»

       گروه تحقیقاتی دریافت که ترکیب عادات خواب خوب و تمرینات ورزشی منظم با کاهش ضربه‌مغزی در ارتباط است.

       سیشز این داده‌ها را در نشست سالانه انجمن سکته مغزی آمریکا در لس‌آنجلس ارائه کرده است. این یافته‌ها که در این نشست ارائه شد در انتظار داوری هم‌تراز برای انتشار در ژورنال‌های علمی معتبر باقی می‌ماند.

       دنیل لکلند، سخنگوی انجمن سکته مغزی آمریکا گفت: «این مطالعه از اهمیت تمرین ورزشی در نگاهداری از سلامت قلب و عروق پرده برمی‌دارد اما این مسئله را نیز مطرح می‌کند که خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.» او گفت: «به نظر می‌رسد خواب کافی و تمرین‌های ورزشی، در کنار یکدیگر تاثیرات هم را افزایش می‌دهند. تمرینات ورزشی به‌طور مرتب و در بلندمدت برای بدن مفید است اما از سوی دیگر دلایلی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد خواب نیز به‌طور مستقیم روی سکته مغزی تاثیرگذار است. فکر می‌کنم چیزی که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند نقش فشارخون است.

 بدون یک خواب عمیق، پایدار و بدون وقفه (به این معنا که شما نیمه‌شب از خواب بیدار نشوید)، فشارخون شما به حالت طبیعی‌اش بازنمی‌گردد.» او در ادامه گفت: «کلیه‌ها، قلب و مغز در حین خواب کمتر کار می‌کنند و درنتیجه اگر خواب شما متناسب نباشد، حجم کار کاهش پیدا نمی‌کند.» سپید
HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: