کد خبر: ۹۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 28
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از زپاتیر Zepatier را برای درمان ویروس هپاتیت مزمن (C (HCV ژنوتیپ 1 و 4 در بزرگسالان تصویب کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،  آنجلا واگنر، یکی از هشت عضو گروه تحقیقاتی Peppas و پروفسور نیکلاس در تگزاس این ابداع را به ثبت رسانده‌‌اند.هپاتیت C یک بیماری ویروسی است که باعث التهاب کبد شده و می‌تواند منجر به کاهش عملکرد کبد یا نارسایی کبد شود. بیشترین افراد آلوده به HCV هیچ نشانه‌ای از این بیماری ندارند تا زمانی که دچار آسیب کبدی می‌شوند و این امر ممکن است چند سال طول بکشد. در برخی از افراد مبتلا به عفونت مزمن HCV، طی سال‌ها سیروز کبدی توسعه می‌یابد که می‌تواند به عوارضی مانند خونریزی، یرقان، تجمع مایع در شکم، عفونت یا سرطان کبد منجر شود.

       بر اساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 3 میلیون آمریکایی مبتلا به HCV هستند که ژنوتیپ 1 از رایج‌ترین و ژنوتیپ 4 ازکمترین علل شیوع این عارضه است.

       ادوارد کاکس، مدیر دفتر محصولات ضدمیکروبی در مرکز FDA، درباره تحقیق و ارزیابی داروهای کنونی می‌گوید: «امروز گزینه درمانی خوراکی برای بیماران مبتلا به عفونت HCV با ژنوتیپ 1 و 4، بدون نیاز به استفاده از اینترفرون، فراهم شده است.»

       ایمنی و اثر بخشی Zepatier با یا بدون ریباویرین، در کارآزمایی‌های بالینی با حضور 1373 شرکت‌کننده با ژنوتیپ 1 یا 4 HCV مزمن، با و بدون سیروز بررسی شد. مطالعات به گونه‌ای طراحی شده بود که شرکت کنندگان Zepatier را روزانه به مدت 12 یا 16 هفته دریافت کردند. به منظور به حداکثر رساندن نرخ SVR برای بیماران، برچسبی برای محصول طراحی شده که در مورد طول درمان با یا بدون ریباویرین، توصیه می‌کند و به طور خاص به ویژگی‌های بیمار و ویروس می‌پردازد. دکتر Trusketرئیس بخش این دپارتمان می‌گوید: «نوآوری آنجلا نه تنها به رسمیت شناخته و تصویب شده بلکه بازتاب دیگری را از کیفیت فوق‌العاده آن نیز مشاهده کرده‌ایم.» Zepatier

 برای درمان ژنوتیپ 1 عفونت HCV مزمن طراحی شده و برای دستیابی به درمان موفقیت‌آمیز به آن نشانی اعطا شده که برای درمان بیماران مبتلا به مرحله نهایی بیماری کلیوی تحت همودیالیز و ژنوتیپ 4 عفونت HCV مزمن کاربرد دارد. شواهد بالینی مقدماتی درمان یک بیماری جدی حاکی از این است که دارو ممکن است توانایی قابل‌توجهی را- بیش از درمان‌های موجود- در بهبود علائم بالینی نشان دهد. Zepatier به‌وسیله کمپانی مرک (Merck)، به ‌بازارعرضه شده است.سپید
FDA Website
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: