کد خبر: ۹۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
شفا آنلاین>سلامت>این نوع از سرطان‌ در قسمت‌های مختلف بدن حتی در چشم و یا ناخن نیز ظاهر می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،حسین فودازی متخصص آنکولوژی ودبیر انجمن آنکولوژی با اشاره به ملانوم که نوعی سرطان پوستی است، گفت: ملانوم یک نوع سرطان پوستی است که از بدخیمی سلول‌های رنگ دانه‌ای پوست به نام ملانوسیت ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این تومور در قسمت‌های مختلفی از بدن حتی در چشم (ملانوم چشمی) در ناخن (ملانوم ناخن) و در خال‌ها ظاهر می‌شود که بسته به نقاط مختلفی که بروز می‌کند ممکن است با علائم خاصی همراه باشد که غالبا با تغییر رنگ غیر طبیعی در آن نقطه دیده می‌شود.

این متخصص در ادامه افزود: به طور مثال ملانوم بستر ناخن با علائمی مانند: تغییر رنگ‌های مشکوک و غیر طبیعی (غالبا آبی کدر و پررنگ) و یا سیاه شدگی (البته به دنبال ضربه)، خونریزی اطراف ناخن، اختلال رشدی ناخن و گاهی احساس درد در این نقطه  همراه است.

دکتر فودازی با اشاره به عوامل موثر در بروز این نوع از سرطان گفت: تماس با اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در قبال نور آفتاب (در زمان طولانی باعث بالا رفتن شانس تحریک خال‌ها می‌شود) و عامل ژنتیک (5 الی 10 درصد در بروز این سرطان موثر است) از جمله عواملی هستند که می‌ توانند باعث بروز این سرطان شوند که البته خوشبختانه در کشور ما این نوع از سرطان شیوع بالایی ندارد و شیوع این بیماری بیشتر در کشورهای نزدیک منطقه حاره‌ای مثل: استرالیا و نیوزلند و... که مسئله اشعه ماوراء بنفش خورشید و لایه اوزن حادتر است، وجود دارد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: