کد خبر: ۹۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>هر سال نزدیک به 120 هزار نفر در آلمان در اثر بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند

به گزارش شفا آنلاین، قرار است از این پس چاپ تصاویر هولناک و نوشته‌های هشداردهنده روی پاکت‌های سیگار از میزان این نوع مرگ و میر بکاهد.

پارلمان آلمان روز گذشته (پنج‌شنبه 25 فوریه 2016) قانون چاپ تبلیغات منفی روی پاکت سیگار را به تصویب رساند. این قانون بر اساس مصوبه‌ اتحادیه‌ اروپا که می‌بایست از سال 2014 در کشورهای عضو به اجرا درآید، تنظیم شده است. فرصت آلمان برای تصویب قانونی در این مورد تا 20 ماه مه سال میلادی جاری بود.

به گزارش دویچه‌وله، موافق مفاد قانون تصویب‌شده، کارخانجات تولید دخانیات موظف هستند دست‌کم دو سوم سطح رویی و پشتی پاکت سیگار را به چاپ تصاویر شوک‌آور و نوشته‌های هشداردهنده اختصاص دهند. این قاعده هم‌چنین باید در مورد بسته‌های توتون سیگارهای دست پیچ که بهای آن‌ها نسبت به سیگارهای آماده پایین‌تر است، نیز رعایت شود. تا کنون تبلیغات منفی بازدارنده روی بسته‌های سیگار، تنها 30 درصد از سطح رویی و 40 درصد از سطح پشتی آن‌ها را دربرمی‌گرفت.

طبق قانون جدید، مواد خطرناک سرطان‌زا یا موادی که محدودیت‌هایی برای تولید مثل ایجاد می‌کنند، نیز باید از تنباکوی سیگار جدا شوند. این ممنوعیت اسانس‌هایی را شامل می‌شود که با بوی وانیل یا شکلات، مزه‌ تلخ تنباکو را خنثی یا تلطیف می‌کنند. سیگارهای موجود در بازار که بسته‌های آن‌ها بر اساس مفاد قانون جدید تولید نشده‌اند، می‌توانند تا ماه مه 2017 به فروش برسند.

تصاویری که قرار است سیگاری‌ها را به ترک اعتیاد تشویق کنند، اغلب از اعضای آسیب‌دیده‌ بدن گرفته شده‌اند که شامل ریه‌ای در حال فساد، گلویی که سرطان شکل آن را تغییر داده یا پای مبتلا به قانقاریا می‌شوند.

هشدارهای بازدارنده‌ روی پاکت‌های سیگار نیز در جهت آگاه ساختن سیگاری‌ها به خطرات ناشی از استعمال دخانیات تنظیم می‌شوند که عبارتند از: «هشدار، سیگار کشیدن منجر به سرطان ریه می‌شود» یا «کشیدن سیگار می‌تواند مرگ‌آور باشد».

بنابر این گزارش، در آلمان هر سال نزدیک به 120 هزار نفر در اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار در کشورهایی با درآمد کم و متوسط، سالانه به شش میلیون نفر می‌رسد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: